Värme för ögonfransgeckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
2
Doddis1996:
Hej! Jag undrar lite hur ni gör med värmen för era ögonfransgeckos, har ni på eran värmekälla hela tiden, eller stänger ni av den på natten för att ska ett mer naturtrogen klimat?

Tack :)

82
45
SusannaNO2:
Min värmekälla är själva lampan, så jag stänger av den på natten. Tror inte att konstant värmekälla skulle vara ett problem, förutsett att geckon har ett svalare ställe tillgängligt. :)

28
2
Doddis1996:
SusannaNO2 skrev:
Min värmekälla är själva lampan, så jag stänger av den på natten. Tror inte att konstant värmekälla skulle vara ett problem, förutsett att geckon har ett svalare ställe tillgängligt. :)

Toppen tackar!

150
90
HameFall:
Då jag hade ögonfransgecko behövde inte mina någon extra värme (ut över den värme som en vanlig lampa man har för att det ska bli ljust i terrariet ger) eftersom deklarar sig bra i rumstemperatur på runt 26 grader.

417
249
KANDARBA:
Ja har du inte rent för kallt hemma så behöver man faktiskt inte tillsätta extra värme. 
I mitt terraire rum är det 23.5 grader så det är den temp dom har ungefär. 
Använder led belysning till mina så tempraturen inte ökar så mycket

Medlem i DHF
263
355
McPede:

Genomsnittstemperaturen på Nya Kaledonien är runt ca 23ºC.

Kallaste månanderna kan det bli ned emot 16ºC och de varmaste månaderna upp till 30ºC.

www.travelguide-en.org/new-caledonia-climate/

Som alla andra platser kan det även förekomma extremare temperaturer, men de ovan nämnda temperaturerna är inom det normala.

Så med andra ord klarar de sig gott och väl i rumstemperatur, men som alla andra djur, är det alltid bra med en temperatur- och ljusgradient. Så något varmare på dagen, och svalare på natten.

Optimalt är nog att eferlikna klimatet så mycket som möjligt, men har man inte möjlighet, så tror jag att det bästa är max 28ºC på det varmaste stället i terrariet, och runt 22ºC på de svalare delarna.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild