Gargoyle Gecko - Frågor!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
0
Crayvey:
Min hona ömsade för några dagar sen men på ena "tassen"(?) så finns det fortfarande kvar lite skinn på tårna. Hur kan jag hjälpa henne med det? Hört något om nån bastu grej på youtube men inte riktigt förstått det? 
Sen undrar jag om jag kan köpa en/två honor till om ett tag eller kommer det bli bråk och ska jag vara beredd på fler terrarium?:) 

Vill även komma i kontakt med flera som har dessa geckos och även hur ni har det i deras kar? Bilder gärna :D 

429
254
JACLAR123:
Om någon gecko har öms problem hos mig så använder jag denna metod...

Jag lägger geckon i en liten godislåda med ljummet vatten. Vattnet ska bara vara några cm djupt. 
Använder mig av en tofs och försöker ta bort ömsresterna genom att trycka lite mot ömset. Funkar varje gång ovasett om det är en stor eller liten gecko. Titta på detta klipp för mer information: www.youtube.com/watch?v=J6-3FkPqRoQ

SJälvklart kan du skaffa 1-2 honor till och försöka ha tillsammans med din hona. Det brukar i regel funka men det beror hur stort terrarium du har också. Ibland så kan det hända något olykligt när man har honor tillsammans. Däremot brukar det oftast funka med flera och jag tycker du kan testa.  
Har några bilder på mina gargoylegecko/ögonfransgecko terrarium dock inga bra bilder och ganska gamla också för den delen. 

Mvh Jacob

19
0
Crayvey:
Tack för bra svar Jacob! :) 
Gjorde så som i videon och blev av med skinnet :) 

okej. Men hunger jag tillväga med en ny hona? Släpper jag bara in henne eller ska jag låta dom träffa varann innan? 

429
254
JACLAR123:
Crayvey skrev:
Tack för bra svar Jacob! :) 
Gjorde så som i videon och blev av med skinnet :) 

okej. Men hunger jag tillväga med en ny hona? Släpper jag bara in henne eller ska jag låta dom träffa varann innan? 

Sätt dem på en neutral plats i början och se därefter om det funkar. Pröva i terrariet efter ett tag. Det funkar för mig :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild