Måttbeställt glasterrarium, vem bygger?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
Cvalo:
Behöver tips på vilka som bygger måttbeställda glasterrarium i Stockholms området. 

20
19
zeek:
Akvarielagret 

197
111
Wirre:
Jag är rätt säker på att Herpers Choice kan hjälpa till med det.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Finns glasmästare som kan bygga terrarium på beställning, värt att kolla upp om du inte hittar på annat håll. Sthlm´s området känner jag dock inte till men vet att några glasfirmor här i stan gör burkar efter kundens önskemål :) 

197
111
Wirre:
Jonas_ skrev:
Finns glasmästare som kan bygga terrarium på beställning, värt att kolla upp om du inte hittar på annat håll. Sthlm´s området känner jag dock inte till men vet att några glasfirmor här i stan gör burkar efter kundens önskemål :) 

Då jag själv är glasmästare så är mitt tips att göra grundliga undersökningar om man väljer att använda sig av en glasmästare.

Skära glas och foga klarar dom flesta, men att bygga glaskonstruktioner snyggt och hållbart är en helt annan sak.
Eftersom det finns så mycket färdiga produkter ute på marknaden nu är det få glasmästare som blir riktigt duktiga på att bygga terrarium och akvarium. Vi bygger helt enkelt för få konstruktioner för att bli riktigt bra.
Självklart finns det riktigt duktiga byggare, men att beställa ett terrarium av random glasmästare kan sluta illa.

16
13
Headown:

Jonas_ skrev:

Hej

Nu svarar jag på något du skrev för 3 år sen, men jag är på gång och kollar efter just det du beskriver; Någonstans där jag kan måttbeställa enligt önskemål/efter ritning.
 Vart någonstans hittar du detta företag? Du skriver "här i stan" men jag vet inte vilken stad? (:

16
13
Headown:

Wirre skrev:

Då jag själv är glasmästare så är mitt tips att göra grundliga undersökningar om man väljer att använda sig av en glasmästare.

Skära glas och foga klarar dom flesta, men att bygga glaskonstruktioner snyggt och hållbart är en helt annan sak.
Eftersom det finns så mycket färdiga produkter ute på marknaden nu är det få glasmästare som blir riktigt duktiga på att bygga terrarium och akvarium. Vi bygger helt enkelt för få konstruktioner för att bli riktigt bra.
Självklart finns det riktigt duktiga byggare, men att beställa ett terrarium av random glasmästare kan sluta illa.

Hej

Jag vet inte om Du är kvar på sidan efter 3 år som gått sedan detta inlägg men om Du är det så undrar jag om Du har tips på bra glasmästare som man kan aningen måttbeställa från med totalt 4 hål för ventilation på två av sidorna samt några mindre hål för gångjärn och låsanordning ifrån eller om Du känner till ågon som är duktig på att kontruera terrarium själv enligt önskemål och sen har jag en fråga som kanske är lite retlig, men jag behöver veta om mindre terrarium är bäst att skapa med vanligt glas eller plexiglas? Jag antar att plexiglas är lite enklare att fixa med hålen själv?

Jag inser att detta är lite som att försöka skjuta en mygga i ögat när det är becksvart och bara hoppas på att du är aktiv efter dessa år och ser detta men jag är ivrig att se vad det finns för möjligheter. (:

Mvh Mathias

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild