Passionsfrukt i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
junifjuni:
Har planterat frön från en passionsfrukt (vanlig från ica) som har växt till fina klätterväxter. Behöver något att fylla ut mitt terrarium till min jemenkameleont med och tänkte då att de skulle fungera perfekt då jag vet att de inte innehåller några kemikalier. Dock vet jag inte om de är giftiga eller inte och kan inte hitta information någonstans. Hon har en vana att äta blad ibland och åt nästan upp en hel fikus, så det är hög risk att hon tar en tugga. Om någon vet om det är farligt eller inte skulle jag uppskatta svar :)

123
68
mallimalli:
Va häftigt det hade varit! De skulle jag vilja ha till min boaorm isåfall, om den inte är giftig! :D 
Hoppas du får svar :)

2966
1648
Hoggaforfan:
junifjuni skrev:
Har planterat frön från en passionsfrukt (vanlig från ica) som har växt till fina klätterväxter. Behöver något att fylla ut mitt terrarium till min jemenkameleont med och tänkte då att de skulle fungera perfekt då jag vet att de inte innehåller några kemikalier. Dock vet jag inte om de är giftiga eller inte och kan inte hitta information någonstans. Hon har en vana att äta blad ibland och åt nästan upp en hel fikus, så det är hög risk att hon tar en tugga. Om någon vet om det är farligt eller inte skulle jag uppskatta svar :)

Nej det ska de inte vara. Gjorde en snabb googling för säkerhets skull.

2
0
junifjuni:
Hoggaforfan skrev:

Nej det ska de inte vara. Gjorde en snabb googling för säkerhets skull.

Så bra, tack så mycket! Då blir det väl terrarierenovering imorgon :)

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
snyggt, har själv planterat mandariner i ett av mina terrarium som har börjat växa till sig!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild