Bergsagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

417
249
KANDARBA:
Hejsan 
Ska införskaffa mig en ny art i hemmet. 
Bergsagamer tänkte jag köpa. 
Terrarie som jag har till dom är ett helglas, aluminium lister 1400x650x1400
Ska bygga ett terraie som är så bra anpassat för dom som möjligt.

Någon som sitter på lite info om bergagamer. 
Hur har ni dom? 
Terrarie utformning? 
Rinnande vatten / Vattenfall?  
Levande växter? 
Fuktigt / Tort ? 
Sand, torv, jord etc. ? 

Med andra ord berätta gärna lite om dom. 

Hälsningar Anton

196
268
NickeJ89:
Om det är Japalura splendida du menar, så har tropiskarum.se ett skötselråd där det finns lite information...

www.tropiskarum.se/care%20sheets/Care%20sheet%20Gron%20Bergs-agam%20-%20Japalura%20splendida.pdf

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:
Jag personligen har aldrig hört namnet "Bergsagam". Betydligt större chans att få ett tillförlitligt svar om man skriver ut djurets vetenskapliga namn, då slipper man även missförstånd vad det är man menar :) Ett tips bara. Att söka på internet med det vetenskapliga namnet kan ofta ge en hel del träffar.

417
249
KANDARBA:
Jonas_ skrev:
Jag personligen har aldrig hört namnet "Bergsagam". Betydligt större chans att få ett tillförlitligt svar om man skriver ut djurets vetenskapliga namn, då slipper man även missförstånd vad det är man menar :) Ett tips bara. Att söka på internet med det vetenskapliga namnet kan ofta ge en hel del träffar.

Jag har frågat efter det latinska namnet. Så väntar på svar. Jag har hitills bara fått namnet bergsagam. ;) 

2052
780
psyjoh:
Jo det finns en art som kallas "Bergsagam" på svenska. Har dock inte det vetenskapliga namnet i huvudet och när jag söker kommer det fram bilder på ett par olika ödlor. 

417
249
KANDARBA:
Acanthosara capra är det vetenskapliga namnet. 

196
268
NickeJ89:
Stavas nog Acanthosaura capra dock...
Google is your friend, räcker att söka på det latinska namnet så får du upp massvis med info.

417
249
KANDARBA:
NickeJ89 skrev:
Stavas nog Acanthosaura capra dock...
Google is your friend, räcker att söka på det latinska namnet så får du upp massvis med info.

Japp jag hittade det. ;) 

men innan hittade jag inget så frågades det efter ett latinsk namn så det vart mer ett svar på föregående frågor :) 

men har idag köpt några. 1.2 blev det. Köpte även en Elaphe persica vet ej kön på den. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild