Ödla med hem från semester

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

97
42
Micke81:
Hej!

En bekant till mig fick med sig en liten ödla i bagaget hem från Dominikanska Republiken. Jag har den här hemma nu. Vad ska jag göra?? Den är så liten så det är svårt att få en bild på den så man ser vad det är??. Ska försöka imorgon igen tänkte jag. 
Så första frågan blir vad ska jag göra med den??

Mvh Micke

97
42
Micke81:
Hittade denna bild. Skulle tippa på att det är en sån :) Nån som vet art??

239
197
Danpss:
Micke81 skrev:
Hittade denna bild. Skulle tippa på att det är en sån :) Nån som vet art??

Någon form av anolis är det. Art är jag inte säker på.

903
510
Evanjeline:

Det var alltså ett misstag tolkar jag det som. I vilket fall först och främst tänk på att den mycket väl kan ha både kvalster och sjukdomar så du skyddar dina egna djur.

Till du fått reda på art så sätt upp den i ett terrarium/burk eller va du nu har tillgång till. Ge den vatten och något att äta om du har foderdjur. Något att gömma sig i hade ju såklart varit bra.

1253
476
leedragon:
well den är så rätt olaglig men bortsätt från det  samla avföringprov och skicka till veterinären. håll den väl vattnat och ha en stor sortimang av insektfoder.
vildfångade djur har tändens att bli trött på samma insekter rätt fort.

97
42
Micke81:
Tack för alla svar. Den lille dog tyvärr i natt. Ja den kom med hem av misstag. De hittade den när de packade upp resväskan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild