Hjälp- ska skaffa orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
12
Toker:
Hej jag vill ha hjälp att hitta länkar till t.ex. fakta och skulle gärna vilja ha hjälp. 

Jag hade tänkt skaffa en kungspyton (teckning spindel) med terrarie bl.a. och undrar några saker

? Ska jag mata ormen med möss eller råttor?

?Ska jag föda upp egna möss/råttor eller köpa?

Det var dem sakerna jag undrade och hjälp mig gärna. Tack i förväg.

417
249
KANDARBA:
Toker skrev:
Hej jag vill ha hjälp att hitta länkar till t.ex. fakta och skulle gärna vilja ha hjälp. 

Jag hade tänkt skaffa en kungspyton (teckning spindel) med terrarie bl.a. och undrar några saker

Det är enkelt att köpa Möss / råttor i den lokala reptil / zoo butiken. 
Köper frysta som ligger färdigpackade i 10  pack eller liknande. 

Det kan vara smidigt att föda upp egna om man har plats och tid och har ett större antal ormar. 
Men annars kommer det inte vara någon direkt  vinning på att dra upp egna ^^ 

Men vad dom äter sen för någon annan svara på då jag ej har arten och ingen kunskap om den. 

//  Anton

235
155
Brokensynapse:
Toker skrev:

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=snakes&specie=p_regius

2966
1648
Hoggaforfan:
Vad du matar med beror på storleken på ormen.

14
12
Toker:
KANDARBA skrev:

Det är enkelt att köpa Möss / råttor i den lokala reptil / zoo butiken. 
Köper frysta som ligger färdigpackade i 10  pack eller liknande. 

Det kan vara smidigt att föda upp egna om man har plats och tid och har ett större antal ormar. 
Men annars kommer det inte vara någon direkt  vinning på att dra upp egna ^^ 

Men vad dom äter sen för någon annan svara på då jag ej har arten och ingen kunskap om den. 

//  Anton

Tack så mycket anton jag undrar bara eftersom jag bor långt från en zoo butik (20 mil) ska jag föda upp i stället (1 orm)

417
249
KANDARBA:
Toker skrev:

Tack så mycket anton jag undrar bara eftersom jag bor långt från en zoo butik (20 mil) ska jag föda upp i stället (1 orm)

Du kan få skickat. Reptilgrottan skickar tror jag då det går att klicka i på köp på nätet. Men annars finns det flera som skickar hem. 
Du hittat även någon här på Terrariedjur ;) 

14
12
Toker:
tack så mycket anton du har varit till stor hjälp, jag undrar bara en sak hur ger man sin orm vatten eller behöver den inte det

//Johan

141
109
stefan707:
En skål lämpligtvis. Helst så pass stor att ormen kan bada i den

417
249
KANDARBA:
stefan707 skrev:

Jag har faktiskt köpt en hundskål av plast. sedan gjort större hål i två sidor. Så kan ormen även krypa in under. Det medför även ett skydd samtidigt. Men det är en smaksak om hur snyggt man vill att det ska se ut. ^^ 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

stefan707 skrev:

Haha nr.6 blev alltså en badanka lika mamma Blodpyton :) Roligt. Och förbannat snygg orm! 

Till boa och pytonormar bör man ha en badbalja åt ormen, många som tar sig ett dopp med jämna mellanrum Toker :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild