Horngroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
5
Ostrich5:
Vilka växter kan man ha till horngrodor?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Här är en liten lista över växter: www.terrariedjur.se/?page=info&sub=plants

Finns även en del bra forumtrådar i ämnet, använd sökfunktionen så hittar du :)

Annars tror jag du kan använda dom allra flesta växterna då grodor inte smakar på växter, klart giftiga växter bör undvikas då grodor och paddor ofta har ömtåliga hudar.

70
5
Ostrich5:
ok tack

70
5
Ostrich5:
Kan man ha mangoträd?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Ostrich5 skrev:
Kan man ha mangoträd?

Med tanke på att mango växer på stora träd eller iaf rejält stora buskar så är nog platsproblemet värre än att ha grodan tillsammans med ett mangoträd, jag tror absolut det funkar! Om man har rejält med yta såklart :)

Något att tänka på är även att träd får enorma rötter som kan spräcka dom flesta terrarier, personligen håller jag mig till mindre gröna växter, men det är såklart en smaksak vad man tycker passar i ens burkar.

70
5
Ostrich5:
Jonas_ skrev:

Med tanke på att mango växer på stora träd eller iaf rejält stora buskar så är nog platsproblemet värre än att ha grodan tillsammans med ett mangoträd, jag tror absolut det funkar! Om man har rejält med yta såklart :)

Något att tänka på är även att träd får enorma rötter som kan spräcka dom flesta terrarier, personligen håller jag mig till mindre gröna växter, men det är såklart en smaksak vad man tycker passar i ens burkar.

Ok, bra att du varnade mig om det, tack.

Medlem i GHF
13
2
Kimsson90:
Kan man köra in tropiska gråsuggor och hoppstjärtar med en pacman ?

49
27
Fafner:
Kimsson90 skrev:
Kan man köra in tropiska gråsuggor och hoppstjärtar med en pacman ?

Får dom plats i mun på pacman så kommer dom att hamna där
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild