Vilken art är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Noflo:
Hallå.
Jag fick min orm för nån vecka sen och då sa de att det är en Djungelrutpyton, men både jag och min sambo är osäkra.
Vad säger ni???

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Jag skulle tro att det är en morelia spilota mcdovelli, det ser inte ut som en morelia spilota cheynei men jag är inte helt säker på att det är morelia spilota mcdovelli.

141
109
stefan707:
Jaguar va? Om jag inte tar väldigt fel, vilket jag helt klart kan göra. :)
Jonas_ bör säkert kunna svara på detta om inte annat haha 

88
72
gebon:
Nej, en cheynei är det inte, men definitivt någon variant av jaguar. Går väl peta i jaguar i alla rutor:)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

stefan707 skrev:
Jaguar va? Om jag inte tar väldigt fel, vilket jag helt klart kan göra. :)
Jonas_ bör säkert kunna svara på detta om inte annat haha 

Haha :) Jag tyckte du svarade rätt bra Stefan, jag tror också det är en Morelia spilota mcdowelli, ser absolut inte ut som en djungelrutpyton enligt mig iaf. Vilka sa att det var en cheynei, en butik eller uppfödaren? Fick du inget uppfödarbevis på ormen? 

Inom Rutpyton-släktet kan det ibland vara knepigt att fastställa en individs ursprung :) Det korsas hej vilt både hit och dit! Tråkigt tycker jag men alla är vi olika :) Vad det än är för orm på bilden var den stilig. 

5
1
Noflo:

Nej fick inget uppfödarbevis eller så. 
Spelar ingen större roll för mig heller, då jag tog hem ormen från en som ville bli av med den. 
Sen är det kul om man vet vad man har hemma i terrariet. 
Satt själv o tittade lite o tyckte nog att den påminner om jaguar, men som salt han är snäll o go å det är det viktigaste.
Här är en bättre bild på teckningen o färgen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild