Konstigt beteende leogecko ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Baragabby:
mina två honor ligger ofta tätt ihop och vilar (har 32 grader varma sidan och 25 kalla sidan) och undrar om de e så att dom ligger ihop för en av dom är sjuk som andra djur ? 

417
249
KANDARBA:
Det gör mina leopard geckos ibland med. Så det är nog normalt. 
Anledning vrf kan jag ej svara på. Ibland ligger dom ena ibland så kryper ett par i i samma hus även om det finns flera. 

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Antagligen är platsen dom ligger på helt rätt i värme och gömställe kanske :) Har med största sannolikhet inget att göra med sjukdom eller något socialt beteende. Håller man flera ormar i samma terrarium kan dom ofta ligga tätt ihop, men av helt andra anledningar än sjukdom och att dom gillar varandra :) 

Det låter helt normalt om man håller flera individer tillsammans. 

89
12
amanda03:
Jag tror inte att det är något problem. Har inte så mycket erfarenhet av någon reptil alls men det låter inte som något konstigt. 

För min del låter det som att de trivs där tillsammans :)

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

amanda03 skrev:
Jag tror inte att det är något problem. Har inte så mycket erfarenhet av någon reptil alls men det låter inte som något konstigt. 

För min del låter det som att de trivs där tillsammans :)

Ormar är inga sociala djur som söker upp sällskap med artfränder :) Ligger dom på samma ställe är det för att omgivningen och tempen är dom rätta, sällskap klarar dom sig bäst utan faktiskt.

89
12
amanda03:
Jonas_ skrev:

Ormar är inga sociala djur som söker upp sällskap med artfränder :) Ligger dom på samma ställe är det för att omgivningen och tempen är dom rätta, sällskap klarar dom sig bäst utan faktiskt.

Men detta var ju leopardgeckos:)

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

amanda03 skrev:

Men detta var ju leopardgeckos:)

Ja du ser :) Gäller även leopardgeckos, alla reptiler (med några få undantag) är solitära varelser som trivs bäst själva.

89
12
amanda03:
Jonas_ skrev:

Ja du ser :) Gäller även leopardgeckos, alla reptiler (med några få undantag) är solitära varelser som trivs bäst själva.

Men vi kan nog båda vara över ens om att det inte är fel på dem:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild