Skäggagam bada

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
2
alessiahagg:

Hej!

Min skäggis älskar att dyka när han badar. Han dyker alltid ner med huvudet under vattnet och sen börjar han typ klia sig vid ögon/öron nivå. Är det bra att han dyker?
Tack!

1159
626
Temla:
Det där krafsande bakom örat som dom gör ibland har jag tytt som att dom är irriterade eller förvirrade över något. 
Kanske han inte förstår vad vatten är och inte vet hur han ska bete sig i det? 

Kanske han helt enkelt inte ska bada så mycket, det är onödigt att bada skäggagamer kontinuerligt. 

Skäggagamer kan lätt drunkna, så det är inte bra att han dyker tror jag. Du har väl inte djupare vatten än att han får fotfäste? Bara upp till och över magen ska det vara. 

347
220
Newton:
En skäggagam badar inte i det vilda. Det är något vi hittat på att det ska vara bra för dem.. Så rent krasst är det ju inget naturigt för dem, så jag måste hålla med Temla. Jag tror helt enkelt att den inte vet hur den ska bete sig.. Sänk vattennivån, och se om den fortsätter försöka dyka.

Medlem i SHF
4046
5096
Jonas_:

Säger som Newton, skäggagamer badar inte i sitt naturliga habitat och enligt mig bör dom inte heller göra det i fångenskap :) Men där finns det olika åsikter det är jag medveten om. OM ödlan inte går i en eventuell balja inne i terrariet men jag får för mig att tråden handlar om en ödla som badas utanför sitt terrarium? 

Nej det är inte bra att han dyker, låter som han är vettskrämd eller stressad :/ 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild