Doxster skrev:
Jag förstår hur du tänker, men bara för att man börjar blanda in procenter så betyder det inte att det är en morph och inte heller en hybrid. Om man inte räknar hybrid som en blandning av lokaliteter, det gör i alla fall inte jag :)
Dock blir det ju inte en renodlad lokalitet, det blir en blandning mellan lokaliteter för att få ner storleken. T ex Jampea x Kalatoa = 50%SD + 50%D.
För att dra ett sidospår har jag sjukt svårt för hybrider som bateater och burmball och alla andra konstigheter...
I det stora hela är vi överens och har rätt liknande åsikter angående att blanda olika arter, hybrider, det har jag också väldigt svårt för! :)
Jag är väl inget jättefan av att ens blanda olika lokaliteter utan tycker att man bör hålla arterna samt lokaliteter åtskilda när man håller på med avel, men det är bara MIN åsikt och jag har inget emot folk som tycker eller gör annorlunda än mig :) Vi älskar ju alla ormar, även om vi har lite olika syn på saker och ting runtom våra terrariedjur.
Ju längre jag håller på med ormar ju mer intresserad av rena lokalitetsdjur har jag blivit ska tilläggas, så är det för många vet jag.
Exempelvis så finns det, ursäkta uttrycket, idioter just nu i USA som försöker para Nätpytons med diverse olika Rutpytons :/ Det gör helt ärligt lite ont i mitt djurvänshjärta när jag ser såna jä**a påhitt! Oftast är det en pengaintresse bakom sådana projekt och jag kan knappt beskriva med ord vad jag känner för sånt :) Inga positiva tankar iaf...
Ursäkta till trådskaparen :) Nu tog tråden en annan vändning som dom så ofta gör.. Mitt eventuella nästa inlägg kommer endast handla om dvärg & superdvärgpytons! :)