Lite frågor om ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

53
26
Findus:
elima_2 skrev:
Men alltså. Kollar temp och luftfuktighet i lådan flera gånger per dag, sprayar vatten och då håller sig luften 50-70 men sjunker rätt snabbt..
Tempen är mellan 20-22 även med extra element på golvet nedanför. 

Vad är ideala siffror? Har läst lite olika på olika sidor men antar att nånting där emellan stämmer.

I stora terrariet är det tänkt att jag ska ha levande växter framöver, blir nog först till våren gissar jag.

Tips på underlag eller annat som håller fukten bra?
Det är en liten juvenil.

Jag använder mig av toalettpapper som underlag för min juvenil. Vet ej om det gör någon skillnad i en petbox men fungerar superb för lillen. 

376
359
a6lex:
Jag har också ett 45x45x60 som ja blandannat byggt för ögonfrans. Har bra fuktighet och temp med de ändringar jag gjort :)
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4381&p=1

15
3
elima_2:
Okej, en fråga. Kan den lilla minigeckon, väger 3 gram, flyttas in i 45x45x60 terrarium eller ska jag vänta?
Håller på att inreda den nu. 
Är det dumt om man bara inreder ena halvan, alltså lämnar halva utrymmet uppåt tomt så hen inte får svårt att hitta sin mat?

293
354
Dynamitella:

elima_2 skrev:
Okej, en fråga. Kan den lilla minigeckon, väger 3 gram, flyttas in i 45x45x60 terrarium eller ska jag vänta?
Håller på att inreda den nu. 
Är det dumt om man bara inreder ena halvan, alltså lämnar halva utrymmet uppåt tomt så hen inte får svårt att hitta sin mat?

Så små geckos bör gå i mindre lådor tills de nått 8-10 gram iaf. De är rätt sköra och kan tappa bort sig lite i stora terrarium. Det är i alla fall min uppfattning efter att ha provat alla möjliga storlekar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild