Syrsor och kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
3
gemmahagg:
hej!
behöver syrsor och kackerlackor mycket syre eller bara några få lufthål? Just nu har vi byggt som ett nät...
tack

62
13
jtermiteo:
min kunnighet med termiter(är nära släkting med kackerlackor) är att de ska ha mellan(jag bortser ifrån att de har svamp)med syra fast det är inte exakt för det är för termiter(om man bortser från svampen som behöver mycket)

2966
1648
Hoggaforfan:
För lite ventilation kan leda till mögel och problem med fukt men själva djuren behöver nog inte så många hål för luft.

2052
780
psyjoh:
God ventilation är ett måste annars finns risk för en kvalster explosion pga fukten som bildas. 
Vilken art du har bestämmer lite oxå hur mkt ventilation du ska ha pch var den ska sitta.

62
13
jtermiteo:
Tänkte inte mycket på kvalster och mögel då termiter ventilerar sina bon men det gör ju inte kackerlackor så de får kvalster och mögel.

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
gemmahagg skrev:
hej!
behöver syrsor och kackerlackor mycket syre eller bara några få lufthål? Just nu har vi byggt som ett nät...
tack

Om det är dubior så kräver de mycket god ventilation, och då gäller nät hela taket helst! Även syrsor behöver stor luftomsättning! 

1253
476
leedragon:
som jag förstår så ska visa kackelackor  behöva  fuktigare miljöer än andra, men för lite ventilation  slutar att det luktar skit inne i  foderburken och i rummet där de befinner sig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild