Tips på rackbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
68
LennieN:
Någon som har tips på rackbygge till juveniler (trädpyton). Finns det nån färdig bokhylla eller annat man kan köpa och lägga in lådor i? Förr fanns det ju billy bokylla på IKEA, men den finns väl inte längre?

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:
Annars duger ju en plastlåda med lock alldeles utmärkt första tiden :) Nästan bättre om det inte är rack kan jag tycka, det är oftast ventilation i taket på racklådorna, inte bra om man ska ha hög luftfuktighet.

83
68
LennieN:
Jonas_ skrev:
Annars duger ju en plastlåda med lock alldeles utmärkt första tiden :) Nästan bättre om det inte är rack kan jag tycka, det är oftast ventilation i taket på racklådorna, inte bra om man ska ha hög luftfuktighet.

Beror på vilket rack man köper, men jag tänkte slänga ihop nåt eget. Antingen köpa en färdig bokhylla eller bygga nåt. Tycker det är drygt med lock på lådor i rack, när man ska göra rent och byta vatten till 20 juveniler, så vill helst undvika det.

33
4
Marcuslb:
billy finns kvar

120
62
neon:

smidigt med godis lådor till att börja med i bokhylla eller eget bygge i plywood eller liknande!

Beroende på hur länge du tror du kommer att ha kvar juveniler....

typ något sånt här www.sareptiles.co.za/forum/viewtopic.php?f=93&t=14069

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild