Snake Day Houten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

83
68
LennieN:
Hej, vad är lättast. Åka tåg eller köra bil dit?

Kan man flyga dit och ta med sig ormar på flyget hem? Finns det nån som har gjort det?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Vad som är lättast får du säkert olika svar beoende på vem du frågar :) Jag tycker bil låter enklast! Vad som är billigast är nog en annan fråga :) 

Jag TROR flygbolagen är väldigt restrektiva vad gäller att ha med ormar på flygplanen, inte alls många bolag som tillåter det faktisk. Har aldrig hört om någon som gjort så till Holland faktiskt. Men vet du vilket bolag du ska flyga med kan man ringa dom och höra vad dom har för regelverk på transport av ormar, ogiftiga antar jag??

83
68
LennieN:
Jonas_ skrev:
Vad som är lättast får du säkert olika svar beoende på vem du frågar :) Jag tycker bil låter enklast! Vad som är billigast är nog en annan fråga :) 

Jag TROR flygbolagen är väldigt restrektiva vad gäller att ha med ormar på flygplanen, inte alls många bolag som tillåter det faktisk. Har aldrig hört om någon som gjort så till Holland faktiskt. Men vet du vilket bolag du ska flyga med kan man ringa dom och höra vad dom har för regelverk på transport av ormar, ogiftiga antar jag??

Ja, bil är kanske lättast, men borde bli dyrare än tåg pga. Soppan, färjebiljett vägtullar m.m.

Misstänker att flygbolagen inte gillar det, men något borde ju tillåta det. Alla flygplan harväl uppvärmt bagageutrymme eftersom många tar med sig hundar, katter m.m.?

Har du själv kört ner till Houten?

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nej har personligen inte kört ner till Houten, men har flera bekanta som kört både dit och till Hamm. 

Våra föreningar brukar ju även anordna bussresor till Hamm & Houten, det är alldeles säkert det klart billigaste alternativet :) Mer information finns hos föreningarna. 

83
68
LennieN:
Jonas_ skrev:
Nej har personligen inte kört ner till Houten, men har flera bekanta som kört både dit och till Hamm. 

Våra föreningar brukar ju även anordna bussresor till Hamm & Houten, det är alldeles säkert det klart billigaste alternativet :) Mer information finns hos föreningarna. 

Ja, ok. Får se hur jag gör. Det är ju ett helt år kvar ändå. :) Tack för infon iaf!

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:

men bil tar det från stockholm ca 16-18 tim...man kan köpa kombi billet helsingborg ocg rödby for ca 2000 kr ( retur )

om man har bro blizz kan det bli bättra pris att köra via danmark och ta både bro i danmark...det är lite mera mil men man spar dödtid vid färje m m

ska själv ned till houten på show nu 6:de dec ..det ska bli kul att komma ned dit igen......jag tycker houten är bättra än hamm

83
68
LennieN:
kent skrev:
men bil tar det från stockholm ca 16-18 tim...man kan köpa kombi billet helsingborg ocg rödby for ca 2000 kr ( retur )

om man har bro blizz kan det bli bättra pris att köra via danmark och ta både bro i danmark...det är lite mera mil men man spar dödtid vid färje m m

ska själv ned till houten på show nu 6:de dec ..det ska bli kul att komma ned dit igen......jag tycker houten är bättra än hamm

jag bor ju utanför lund, så det blir ju antingen tåg från malmö eller bil över bron genom danmark, sen färjan vid rödby isåfall. men bensinen blir ju dyr, då jag har en rätt så bensinslukande bil. :) nackdelen med tåg är att man inte kan ta med sig så mycket om man shoppar, blir svårt att bära. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild