Vivariumbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Knugen:
behöver hjälp med bygget av själva stommen, vilka material (stomme i något skivmaterial) vilka produkter används bäst till fuktspärr? Ska man montera in värmeslingor +cellplast före fuktspärr? 
Detta är mina första frågor. Längtar efter svar nu bara :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Storlek? Vad ska vara där i? Vad är tanken?

Formplywood/formplyfa är nog standard när det gäller terrarium med fukt. Ev reglar beror på storlek och lite andra kriterier.
Jag tittar på cementbaserade skivor nu men inte kommit mer än test ännu.

Aldrig montera in något elektriskt någonstans som du inte kan byta ;-)
Många som monterat in värmeslinga i snygg bakgrund sen slutar värmeslingan att fungera. Både cellplast och värmeslingor tål fukt så inget behov att montera innan fuktskydd. Möjligen om jag använder cellplasten som isolering så hade jag fuktskyddat efteråt.

En del lackar med epoxy-lack, en del gör på samma sätt som tex badrum. En del är beroende på hur fuktigt kommer det att vara och vad ska vara där i? Är det tex pilgiftsgrodor så fungerar färg utmärkt medans handlar det om en varan storlek större så är armerad cement mer intressant ;-)
Jag kör oftast gummiduk i bottnen sen PVA-lim blandat med sand/lera/torv etc samt några få % cement. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild