Anakonda, äter människor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

187
221
Moova:

peter54 skrev:

Det handlar inte om vidden i sig, utan den abrupta breddningen efter huvudet till axlarna. Hur ska ormen kunna vidga käkar och hud för att ta sig förbi, inte bara den ena, utan båda axlarna. Andra däggdjur har inte axlar, de är istället spolformade och därför kan ormens käkar och hud expandera med hjälp av trycket som uppstår när ormen pressar sitt gap framåt över bytets kropp.

Sprattliga ben är helt ointressanta eftersom benen hos ett fyrbent bytesdjur kommer att hamna slickade mot kroppen under sväljprocessen. Att en orm skulle lyckas (och förstå) att samla ihop fötterna på en människa och dessutom välja att svälja med fötterna först är knappast särskilt sannolikt.

Ja jo, jag förstår hur du menar och jag håller med om att det är högst osannolikt att det skulle hända både från fot som huvudändan, jag tror bara inte att det är omöjligt :) 

86
240
Waingro82:
Instämmer med peter, största gröna anakondan som har fångats är 521 cm lång och vägde 97.5 kg.

Gröna anakondor blir oftast inte längre 5-6 meter om vi pratar honor, hanarna blir betydligt mindre runt 3-3,5 meter.

Den gula anakondan är mindre än den gröna men är känd för att vara mer aggressiv.

Och som det nämns vi ska visa mer respekt gällande större ormar än rädsla, varför svartmåla dom större arterna!

278
122
Snakedude69:
I have no doubt in my mind that a full grown anaconda or Retic could eat a Person.  It would have to be the right size person and size anaconda it without a doubt it could happen.  

Im pretty sure it has happened but I have no facts to back it up.

the next question is would they eat a person.... That I'm very doubtful if I don't think anacondas or Retics are out stalking the forest for people they will avoid people at all costs ... Anyone who owns a larger snake or a any snake know that unless the situation was ridiculously perfect. It's not gonna happen. 

139
363
Dwarfmonitors:

Jag har en bok hemma där det står lite om nätpytons och människor, finns även bilder. Även lyssnat på en föreläsning av författaren som pratade just om ormar som äter människor. Det är ingen omöjlighet. Nu säger jag inte att det handlar om "vuxna" människor. Men ska kolla i boken imorgon. Klockan är för mycket och jag är för trött just nu.

278
47
Boboo:
Heter boken?
mvh

139
363
Dwarfmonitors:
The snakes of Sulawesi - Ruud de Lang och Gernot Vogel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild