Terrarium till Pogona henrylawsoni

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
24
jbjohansson:
Har visserligen inte byggt terrariet själv, men bakgrunden och inredningen har jag smällt ihop. Bakgrunden är gjort i vanlig frigolit med några lager cement ovanpå. Den röda sanden är Exo Terras röda "ökensand" som slängts på lack i två omgångar.
Som bottenmaterial har jag använt mig av "Excavator Clay" från Zoomed, skitkul att arbeta med.
Stockarna tog jag in efter en storm förra vintern, de har preparerats ordentligt och ytan på dem är uppruggad med grovt sandpapper.
Håller på och testar temperaturen på olika platser för tillfället, därav den låga temperaturen på termometern till vänster, den flyttades strax innan jag tog fotot.

Invånare ska hämtas på Expo i Norrköping på lördag. Det ska bli riktigt roligt :)
Mvh Jocke

2052
780
psyjoh:
Snyggt. 

40
24
jbjohansson:
Tackar. :)

4
3
juvenilmamma:
Grymt nice  =) 

40
24
jbjohansson:
Han kom hem säkert från Norrköping och verkar trivas bra. Han har undersökt hela terrariet och verkar ha fått några favoritplatser. Stocken under värme/uv-lampan är en av dem, en annan är hyllan man ser till höger om reflektorn, han sover även på den hyllan, ofta har han gömt huvudet i "grönsakerna"......
Mvh/ Jocke

116
54
Micke76:
Jättesnyggt!

1159
626
Temla:
Väldigt snyggt!!! Bra jobbat! :) Mycket och klättra på för den nya krabaten! 

Träbitarna ser dock lite släta (hala) ut på bilden.  Jag har hittat jättefina tjocka grenar/stockar ute i naturen som jag rengjort. Om man behåller barken på så blir de perfekta att klättra på.

40
24
jbjohansson:
Ingen fara med grenarna, har gått över dem ordentligt med grovt sandpapper, han verkar kunna klättra omkring på dem ordentligt. De ser betydligt halare ut än vad de är.
Mvh / Jocke 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild