Problem med Mega-Ray lampa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

18
12
Kameleont:
Köpte en Mega-Ray HID lampa 35W och den elektroniska ballasten. Har dock problem med att den ibland inte har lyckats med sin upptändning? Har systemet på timer och var och varannan dag när jag kommer hem från jobbet så är den inte på:( Trodde först att det var timern som spökade men efter att ha testat att starta lampan manuellt med on/off knappen på ballasten så återkommer problemet ibland, den fräser till några sekunder och sen händer ingenting, testar igen några gånger och så helt plötsligt så tänder den upp och då fungerar det bra?? helt opålitlig:(

Kan det vara lampan eller ballasten?? Vad tror ni

295
270
barkskog:
Har svarat på ditt mail.

18
12
Kameleont:
barkskog skrev:
Har svarat på ditt mail.

TACK:) Support i toppklass:):)

2052
780
psyjoh:
Min ena har gjort så någon gång i början när setet var nytt. Lät den vara på och den tändes då efter ett litet tag. Har inte haft problem sedan efter det. 

412
419
Hadara:
Barkskog jag har samma problem med min Mega ray HID 35w. skriver till dig

120
60
xTheod:
Skakar liv i den här tråden då mina ballaster beter sig likadant :/ tips ?

239
197
Danpss:
Jag hade problem med min nyinköpta 50w hid. Den hette de sig likadant som ovan. Lösningen var att skruva in den hårt i socklen.

120
60
xTheod:
Danpss skrev:
Jag hade problem med min nyinköpta 50w hid. Den hette de sig likadant som ovan. Lösningen var att skruva in den hårt i socklen.

I keramiksockeln menar du?

239
197
Danpss:
xTheod skrev:

I keramiksockeln menar du?

Precis, jag blev irriterad för den blinkade till och ballasten gick på högvarv. Så jag drog till den så hårt jag vågade och då startade den direkt.

37
5
SaraDolk:
Har samma problem med 50w! Ballast från solar raptor och lampa från reptech. 
Så länge jag startar den manuellt så funkar de. Men när jag använder timer så funkar den inte alls eller står och blinkar. Så får dra ur den o vänta en stund. Sem kan jag sätta i den utan timer och då funkar de igen. 
Ena timern funka inte alls o den andra blinka bara.. 
Precia som att timern stryper strömmen?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild