Tips på foderdjur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

356
177
krypet:
Ett förslag på vandrande pinne som är lättskött och lite mer matig är Sungaya inexpectata. Det är en art jag aldrig misslyckas med. Den är inte alltför kräsen med maten. Att köpa in några avelsdjur kostar inte en förmögenhet.

Jag testade silkesfjäril förra året. Köpte med mig pulvermat och larver från Hamm. Det var kul att testa och mina första tio larver blev tio fjärilar som la massvis med ägg. Sedan kläckte det fullt med larver och var jag nöjde med att ha testat. De flyttade till ny ägare i Skåne. Om han fortfarande odlar dem vet jag inte. Det är nog inget problem att skicka efter ägg och mat från utlandet. 

15
19
Scolopendra:
Kan hålla med om S.inexpectata, men även Trachyaretaon carmelae som blir hyfsat stora och "matiga" så att säga. Och det är oftast väldigt billigt att köpa in ett gäng pinnar, som i sin tur sprutar ur sig ägg :)

2052
780
psyjoh:
Finns det ingen som odlar bönsyrsor som foder?
Hade velat testa det men det kanske är för svårodlat och dyrt för att löna sig?

90
38
Fredrik85:
psyjoh skrev:
Finns det ingen som odlar bönsyrsor som foder?
Hade velat testa det men det kanske är för svårodlat och dyrt för att löna sig?

Finns arter som är både lätta att odla och relativt billiga, men det kan vara pilligt att hålla liv i vissa nymfer.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild