Remake i Jungfruburken

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Jag har börjat inse att jag har många jungfrur nu...kanske lite för många .

Jag har beställt fler lerrör som ska hänga i liner (de älskar rören) men jag kom på att jag hade lite lergrottor sen min akvarie-tid så de fick också plats...totalt är det 8 olika grottor på marknivå.

Jag tycker också att det har blivit mkt torrare i burken så jag gjorde plats till ett stort fat som jag fyllt halvägs med vatten... funderar på att köpa nån liten flytväxt och ha i där...typ Pistia eller nått i den storleken.

Just nu ser det inget vidare ut men jag hoppas att mina ljusa gullrankor ska ta sig bra.

(en stackars förskrämd hona som nog undrar vad det farliga jätteodjuret håller på med)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

varför har du inte mossa eller nått som växer på din epiweb? :)

382
36
MariBarita:

Jag vill ha växter istället, hoppas på att gullrankan tar fäste.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

okej ja jag vet inte om du har sett min burk eller jag har inte lagt ut några bilder på länge men det växer annat än bara mossa i den och då använder jag bara epiwebs moss mix, det är stora blad och nått som skulle kunna gämföras med näckrosblad som växer och mossa då såklart blir riktigt fint 

76
16
Ergotamin:

<Gullrankan behöver du inte oroa dig för dom växer fan värre än ogräs 

382
36
MariBarita:

Ja, jag tror bara att den behöver etablera sig sen växer den nog så det knakar ..fick med en vanlig spräcklig gullranka när jag köpte mina klockgrodor i somras och först  nu börjar den att växa :D

382
36
MariBarita:

Fick hem mina Lerrör från Tyskland  idag :D

Är jättenöjd med säljaren, frakten gick på 11 Euro (inte så farligt)

Jäkligt bra paketerat 

De är inte helt runda

Jag är supernöjd med dessa rör.

Jag har köpt rör från Tradera innan men de var väldigt sköra samt spruckna när jag väl fick hem dem, så detta var bara posetivt :D

Nu är det bara för gullrankan att växa så att det kan bli snyggt också :p

151
77
Firemon:

Ser jättebra ut :)  vill du dela med dej av din leverantör??

Vad tror du om att smeta ner utsidan med silikon å sen trycka tid torv för ett lite mer "naturligt" utseende ;)

382
36
MariBarita:

Köpte dem härifrån: www.aquarien-shop24.de/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild