Ormfantasten :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

För en tid sen hade vi besök av en lokaltidning hemma i ormrummet, här är det färdiga resultatet, roligt med inslag/reportage utan faktafel ;) 

Här kommer länken för er som är nyfikna och intresserade: 

www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/ormfantasten-jonas-rattade-svt-och-barnkanalen

4
5
Rhubbe:
Va kul att de tog sig tid för hembesök och att intresset å nyfikenheten upplevdes genuin. Du skapade bra PR för alla ormägare med detta inslag :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:
För en tid sen hade vi besök av en lokaltidning hemma i ormrummet, här är det färdiga resultatet, roligt med inslag/reportage utan faktafel ;) 

Här kommer länken för er som är nyfikna och intresserade: 

www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/ormfantasten-jonas-rattade-svt-och-barnkanalen

Älskar överskriften. Reportern verkade seriös och mer intresserad än vad jobbet krävde, sånt gillas.
Starkt av dem att rätta sitt misstag. Kul att se.

Dock ett faktafel: "Jag skulle aldrig hänga på dig en orm som kunde bitas"
Allt med mun kan bitas :-P

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

[

Hoggaforfan skrev:

Dock ett faktafel: "Jag skulle aldrig hänga på dig en orm som kunde bitas"
Allt med mun kan bitas :-P

Säljaren sa ju att den inte kunde bitas :P 

Uttryckte mig lite fel lär jag erkänna men läser den där ormen rätt bra nu efter 13-14 år, MEN allt kan hända och finns som sagt inga garantier med några djur. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Rhubbe skrev:
Va kul att de tog sig tid för hembesök och att intresset å nyfikenheten upplevdes genuin. Du skapade bra PR för alla ormägare med detta inslag :)

Ja verkligen, reportern var mycket intresserad och gjorde ett bra jobb tycker jag :)

Tack så hemskt mycket Rhubbe, det uppskattar jag att höra! Det var ju lite hela poängen, att skapa någon motbalans till alla dåliga inslag om ormar i media, man kan inte göra allt men alltid kan man göra nånting. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:
[

Säljaren sa ju att den inte kunde bitas :P 

Uttryckte mig lite fel lär jag erkänna men läser den där ormen rätt bra nu efter 13-14 år, MEN allt kan hända och finns som sagt inga garantier med några djur. 

haha jag bara tjabbar lite

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Hoggaforfan skrev:

haha jag bara tjabbar lite

Haha jo jag förstår ju det :) Men fler som nämnt missen så tänkte jag klargör lite ;) Å andra sidan hade det blivit ett välklickat inslag på youtube om han hade fått 18kg Blodpyton fastspikad i nyllet..

57
37
MickeyMike:
Ett klart plus för att få prata om ormar i svensk media är ju att du heter Jonas. Först Jonas Wahlström och nu du. ;)

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Bra positiv artikel om vårt intresse där du lyckas visa att vi är "vanliga" människor med ett intresse för en speciell djurgrupp.
Riktigt fin blodpyton också.

Mvh. Björn

141
109
stefan707:
Nog för att jag tyckt din blodpyton var fin på bilder, men helt ärligt så vart den snyggare ändå på den där filmen! Den där röda färgen blir man lite lätt såld på...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild