Påsar under armarna?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

109
14
Tyris:
Hej
Idag la jag märke till att min ena leopardgecko hade påsar under armarna! Någon som vet vad det är och vad man gör åt det?

2052
780
psyjoh:
Har faktiskt ingen aning men jag vet att skäggisar har "fettkuddar" på ungefär samma ställe där de har sin fettlagring. Vet inte om det samma gäller för leosar, än om dem har sin största fettlagring i svansen?

2052
780
psyjoh:
Ser även att där är massa gammal öms på tårna. Det bör du ta bort omedelbart. Inte bra om där är ömsrester. 
Har den en ordentlig fuktlåda där den kan dra av sitt öms i?

109
14
Tyris:
psyjoh skrev:
Ser även att där är massa gammal öms på tårna. Det bör du ta bort omedelbart. Inte bra om där är ömsrester. 
Har den en ordentlig fuktlåda där den kan dra av sitt öms i?

Ja ska försöka skaffa en fuktlåda snart! Men kan man plocka mossa utifrån? Är ingången i taket ellet sidan? Har du några bilder?

230
185
Humi:
Tyris skrev:

Ja ska försöka skaffa en fuktlåda snart! Men kan man plocka mossa utifrån? Är ingången i taket ellet sidan? Har du några bilder?

Mossa kan du plocka i skogen. Sen är det bara att ta en plastlåda och göra ett hål i. 
En smörbytta fungerar utmärkt :)

2052
780
psyjoh:
Jag har exoterras gecko cave. Använder en fuktig disktrasa istället för mossa. Har provat mossa men han ville inte ligga där då. Tycker en plastlåda ser väldigt onaturligt ut. Men visst fyller den sina funktioner  :)

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Tyris skrev:
Hej
Idag la jag märke till att min ena leopardgecko hade påsar under armarna! Någon som vet vad det är och vad man gör åt det?

Knölarna är lagrat kalk iget du behöver åtgärda friska leopardgeckos ska ha dem.

1159
626
Temla:
psyjoh skrev:
Jag har exoterras gecko cave. Använder en fuktig disktrasa istället för mossa. Har provat mossa men han ville inte ligga där då. Tycker en plastlåda ser väldigt onaturligt ut. Men visst fyller den sina funktioner  :)

Lustigt. Mina vill inte heller ligga på fuktig mossa men de älskar Wettex diskduk. skratt

Blöt upp det där gamla ömset rejält med en blöt bomullstuss och sedan kan du försiktigt dra med tussen så du får bort det där. 

109
14
Tyris:
psyjoh skrev:

Har du den stora? Vet du hur stor den är, måste se om den får plats i terrariet. Vilken sida köper du ifrån? 

2052
780
psyjoh:
Tyris skrev:

Har du den stora? Vet du hur stor den är, måste se om den får plats i terrariet. Vilken sida köper du ifrån? 

Kommer inte ihåg det var längesen. Om du nu menar geckogrottan? Medium tror jag det är. 
Zoozoo.com brukar ha hyfsade priser på exoterra produkter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild