Hur var Expo Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

För oss som missade mässan så vore det kul att höra hur mässan var.
Vad kom ni hem med?

155
39
kosinuss:
Vi har inte lang erfaring på mässar , men vi synes den var like bra som i fjor,.
Det ble inte någon nya djur, men vi köpte värmemattor, uvb mätare,  div träbitar,  termostat fra microklimate+något annat pryl. 

55
24
Mona:
Blev en Avicularia geroldi ,  2 Bombina orientalis ,  ett terrarium och lite foder.

25
37
FannyGoldfish:

Fick med mig en hel del hem! Mest inredning och foder (råttor, möss, dubia, mjölmask, hoppstjärtar, syrsor, zophobas) men också några djur:
0.0.2 Vietnamesiska mossgrodor (Theloderma corticale)
0.0.1 Chaoansk horngroda (Ceratophrys cranwelli)
1.1 Texasråttsnok (Pantherophis obsoletus lindheimeri)
0.0.1 Common snapping turtle (Chelydra serpentina)

953
1840
peter54:
Jag trixade mig fram ett varv i lokalen, sanslöst mycket folk, vilket förstås är positivt, men lokalen är för liten för så många människor, luften var mycket dålig och jag undrar oroligt vad brandskyddet skulle säga.

Det är jättekul att träffa alla jag inte träffar annars och när det blir så trångt är det den stora behållningen av mässan. Jag såg en del fina pyton och Boa c, några fina snokar och en del annat smått och gott. För dem som gillar leopardgecko måste det ha varit paradiset, jag har aldrig sett så många på en mässa. Jag handlade inga levande djur, bara lite frysfoder och pellets.

141
109
stefan707:
Tyckte också att det var för mkt folk till för liten lokal, blev mest drygt å ta sig fram å titta. 

Köpte det mesta utanför och på herperschoise på vägen hem, fick tag på lite lysrör där inne dock.

frysen fylld med råttor och en boa med sig hem :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Orkade inte springa runt så mycket men fick det jag behövde plus lite till, 7 olika cgd, bromelior, 10st olika tidningar, råttpinkies och en liten ormkrok men dom två sistnämda var efter mässan. Så jag är helt klart nöjd med dagen. 

126
64
Mikachu:

Tyckte den var bra faktiskt :) Träffade många vänner och hittade ett gäng fina djur! Lite millipeder, spindlar och kackisar :) På bilden är en Anadenobolus monilicornis från Krypet, en 10/10 toast affär, här på TD! ;)

109
14
Tyris:
FannyGoldfish skrev:
Fick med mig en hel del hem! Mest inredning och foder (råttor, möss, dubia, mjölmask, hoppstjärtar, syrsor, zophobas) men också några djur:
0.0.2 Vietnamesiska mossgrodor (Theloderma corticale)
0.0.1 Chaoansk horngroda (Ceratophrys cranwelli)
1.1 Texasråttsnok (Pantherophis obsoletus lindheimeri)
0.0.1 Common snapping turtle (Chelydra serpentina)

Vilka fina djur!

71
98
gnagethazze:
Det som slog mig direkt om jag får gnälla är parkeringen!Kön var toklång och jag tänkte det här kommer ta tid men oj vad överraskad jag blev det gick superfort.En större hall nästa gång är nått att tänka på för det var grymt mycket folk.Kände att det gick inte att stå i lugn och ro för att titta på nått.

Sen så var utbudet suveränt bra och till verkligen schysta priser.Kunde verkligen göra fynd här och var.Trevliga människor överallt gjorde dagen.Köpte själv fryst foder och fem majsormar från Kim H.Tusen tack till Kim som verkligen tar sig tid med alla och har jättefina djur.Så summan av det hela är att jag är toknöjd med expot :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild