linkmeister nu upprepar du saker som inte är sagt, sluta upp med tramserier. Håll dig till saker som är sagt istället för att hitta ursäkter. Veterinärer från usa använder sig utav detta, cyclura uppfödare använder sig av denna hemsida. Cyclura - jag kan ge dig fakta om vad det är. För din skull läs igenom det jag skrivit om vad dom har gjort. LÄS istället för att göra anklagelser.
Det står tyvärr inte på din hemsida tillräcklig mycket om vad MBD är, Därför säger jag det som fattas för att lära upp bristerna som saknas. Det är inte för eran skull, för djurens skull.
Läser ni inga böcker? Det står massvis om vad och hur MBD och andra sjukdomar fungerar.
Reptile medicin and surgery av douglas R.Mader
Detta är en bok som är fullständig när det kommer till sjukdomar. Det är utgiven 1996. den handlar om sjukdomar på reptiler i fångenskap, Kirurgi på reptiler i fångenskap, veterinär medicin och veterinär kirurgi.
Anses som den mest heltäckande boken om reptil sjukdomar. DEN HEMSIDAN jag gav använder sig av denna bok, argumenterar ni nu imot detta också så blir jag riktigt förvånad. För ni har gått imot denna hemsida nu som har räddat en hel art från att dö ut. Jag förstår inte hur man kan ifrågasätta såna saker.
Är ni riktigt säkra på att ni har valt rätt djur sort som intresse? Med tanke på ifrågasättningarna.
Läs vad som står på hemsidan. För djurens skull.
Läs det som jag har skrivit som är viktigt också istället för påhittade ord.
Dom som vill ha sina djur i sina terrarier och låta dom få problem längre fram över. Låt detta ske. Det är dom djur som säljs oftast till 90 % och ägaren säger "jag har inte tid", "tappat intresse" eööer andra bortförklaringar. Det är klart att jag också skulle tappa intresse om jag hade ett sjukt ilsket djur. Eller ett sjukt djur som bara ligger i sitt terrarie.
Tro fan att ja inte vill hålla på med en sån hobby då, om ja låter mitt djur slutas på ett sånt sätt.
dom som vill och har ute sina djur, ni räddar era djur från kommande sjukdomar som andra inte verkar vilja bry sig om.
Alltså trångsinthet leder ditt djur till plågsam död.
Jag upprepar igen denna hemsida har räddat en ras som bestod av 30 ödlor kvar. Denna hemsida har nästan allt du behöver för att lära dig om leguan.
Jag vet inte vad ni vill komma med i denna diskussion, MEN jag vill rädda reptiler så dom inte hamnar till salu för att ägaren är ovetande vad som försegår.
Djuren som åker runt blir så stressade, dom blir även deprimerade i sluteänden men efter som det verkar vara en sådan köttmarknad så bryr sig inte folk om dom.
Faktum är att alla levande varelser har känslor, och bör respekteras.
Nu vill jag fråga, har nån här leguan?
PS: Snälla läs igenom det jag skriver istället för att skumma igenom bara och tro er veta allt. Det handlar om levande djur och därför är det så viktigt att läsa på.