Skaffa ödla, vilken sort?! Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

24
2
Lillestrumpa:

fluffis; det såg man och det märkte man. Och som jag skrev i ett kompletterande inlägg, det är inte precis som att det är så att jag tänker springa omkring med den i famnen jämt, men jag vill ha en ödla som man ska kunna plocka fram utan att den ska bli alltför stressad och utan jätterisk för anfall och utfall.

151
77
Firemon:

den stora skillnaden mellan vanlig skäggis å dvärg är väl storleken,  en dvärg blir ca 30-35cm.

24
2
Lillestrumpa:

Tack för svar Firemon! :)

1686
795
fluffis:

Lillestrumpa:

Intressant. Hur såg du det? De brukar ju inte vifta på svansen som en hund de där djuren :)

266
18
Jazen:

en större skäggis kan du ta ut nångång och låta han klättra på dig eller springa runt lite. Men det är inget man klappar och leker med

24
2
Lillestrumpa:

234
50
costanza:

Blåtungad skink är en intressant och intelligent ödla som inte är speciellt svår att ta hand om, typ som skäggisar. Finns många skinkar som är bra nybörjarödlor, mandarinskink eller rosaungad skink är mindre arter (ca 30-40 cm) som är ganska enkla att hålla i terrarium.

Blåtungorna blir stora, typ 60-70 cm och äter massa olika saker vilket är roligt för en själv, att kunna blanda dieten. Pärlödlor kan jag rekommendera, skygga som små men håller sig framme ju större de blir och är väldigt roliga att mata.

24
2
Lillestrumpa:

Jag får mycket att läsa på om ser jag! :)

266
18
Jazen:

mjo läs på så mkt som möjligt, köp aldrig reptilen samtidigt som du köper terrat. Köp terrat först, inred och kolla så varma/svala sidan stämmer osv

24
2
Lillestrumpa:

Kommer att läsa på ordentligt, och har redan tittat ut ett terrarie som jag tror kan passa till diverse mindre ödlor, vad tror ni om dessa mått; bredd 85, djup 34, höjd 60.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild