Små ödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

51
5
Tezza:
Hej är ute efter nån ödla som ej kräver så mycket utrymme, har ett litet terrarie som bara står o skriker flytta in nån här men frågan är vad kan bo  50.40.30Är osäker om de är rätt men är litet. 

51
5
Tezza:

2966
1648
Hoggaforfan:
Anolisar? Jungfrugecko?

146
85
Lovet:
Finns en hel del olika gecko att välja mellan.

903
510
Evanjeline:
tropicolates tripolitanus

51
5
Tezza:
Har hört om krockodil geckoödla är de nån som vet nåt om den. 

116
54
Micke76:
Vad du än bestämmer dig för så bör det inte vara något som är alltför liten som juvenil. Det där är ett terrarium från Hornbach, och de är allt annat än rymningssäkra. Där blir nästan alltid en glipa vid kanten för att glasen inte går igen helt. En liten jungfrugecko t.ex skulle lätt ta sig ut därifrån. Jag har själv ett terrarium från Hornbach (större dock) och jag fick säkra upp mitt med lodräta skjutglaslister inne vid kanterna. Det ska dock sägas att det är ganska snygga terrarium de säljer, och till bra priser.

51
5
Tezza:
Jungfru är ett stort nej här. Mer ute efter nån gecko har en gummi list mellan o lås så tror de som ska bo där blir kvar där..

51
5
Tezza:
Nån som har mer tips på ödla o då namn

321
444
Daniel_S:
Strophurus och diplodactylus är ju kanonsnygga ökenlevare. Kostar väl dock en del. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild