Kragagam i samma terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

150
90
HameFall:
Tack Danpss för svaret, tror jag håller mig till ett singeldjur i så fall :)

För kommande kommentarer: Jag undrar alltså hur det fungerar att ha kragagamer i grupp.

2052
780
psyjoh:
HameFall skrev:
Tack Danpss för svaret, tror jag håller mig till ett singeldjur i så fall :)

För kommande kommentarer: Jag undrar alltså hur det fungerar att ha kragagamer i grupp.

Jo det förstår jag med. Sorry om jag gick off topic. Mitt inlägg var väl mer riktat till hogga som haft båda arterna i samma terrarium. 
Vill tillägga att det var inget påhopp utan mest en undran. 

2966
1648
Hoggaforfan:
psyjoh skrev:
Ska inte kragagamer ha högre luftfuktighet än skäggisar?

Bara en tanke då skäggisar lever mer i inlandet och kragar oftast vid kusten. 

Jag har ingen aning, jag kan föreslå djur och aktiverar dem en del och kollar om jag ser att de mår bra (speciellt efter jag byggt om) men ansvaret och kunskapen om djurbiten med skötseln ligger på chefen (exlusive spindeldjur). Blir mycket gissningar för min del ;-)
Snabb googling så ser det ut som derans område gränsar till varandra men överlag har du rätt
coolcompanions.com.au/wp-content/uploads/2010/06/Chlamydosaurus-kingii-range.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Pogona_vitticeps_distribution.jpg

205
203
Micke_E:
Men ödlan kan jag rekommendera!  De äter sjuka mängder insekter men har man möjlighet att odla stora mängder själv är det inga problem ;)

96
141
Guns4ever:
Jag har 2st, 1.1 som gått ihop i 4 år utan problem, jag hade en tredje i i början men den hackade båda på så det var bara och ta ur, så nog funkar det och ha ett par, har du bara tillräckligt med utrymme och ödlor i samma storlek så ska det inte vara några problem.

96
141
Guns4ever:
Micke_E skrev:
Men ödlan kan jag rekommendera!  De äter sjuka mängder insekter men har man möjlighet att odla stora mängder själv är det inga problem ;)

Tycker mest det är en överdrift, så jävla mkt äter dom inte, kan gå flera dagar innan dom äter så det där är mer en myt än verklighet, variera kosten lite dock, insekter,frukt o pinkisar så funkar det bra ska du se.

205
203
Micke_E:
Mina käkade minst 40 dubia per ödla och dag, vissa dagar fick man sluta mata då det inte såg ut att finnas någon botten

239
197
Danpss:
Micke_E skrev:
Mina käkade minst 40 dubia per ödla och dag, vissa dagar fick man sluta mata då det inte såg ut att finnas någon botten

Jag är glad om jag får i min 10 dubia och 5 gräshoppor varannan dag!

96
141
Guns4ever:
Danpss skrev:

Jag är glad om jag får i min 10 dubia och 5 gräshoppor varannan dag!

+1 på den, samma här.

47
5
robin_:

jag har mitt par tsm. har 2 solplatser men dom hänger alltid tsm vid samma plats :)

förövrigt tycker jag inte att dom käkar särskillt mycket, får väll i dom 5-8st adulta dubia varanan dag. (per ödla)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild