Gilamonsterägg!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Riktigt fina ödlor. Väntan är lång när man väntar på att ägg ska kläckas. Jag håller tummarna att allt går bra.

Se till att dokumentera hur du gjort så att du vet vad som funkar och inte. Både för din egen skull och för andra om du vill dela med dig.

Lycka till!

Medlem i SHF
4047
5100
Jonas_:

Vad roligt! Hoppas dom kläcks utan komplikationer! Stort grattis också :) Alltid roligt med ägg, nästan oavsett vad som lagt dom hehe.

Är det här något jag fått för mig eller stämmer det, sista åren, 2-3 kanske, tycker jag utbudet av dessa ödlor ökat markant? Men som sagt kanske något jag tror då jag inte har jättekoll på avel av ödlor världen runt :) Mer ormnörd än ödlefantast. 

1253
476
leedragon:
för 5 år sen så kostade de 10000 per unge jävlar va priser går ner, men det var ju samma med L williamsi de kostade runt 6000 par när de först dök upp

22
107
PontusW:
priserna går upp och ner utefter tillgång och efterfrågan.
går säkert upp när fler inser hur spännande dem är att avla på ;-)

Tack för alla gratualationer, men än är vi inte i mål... väldigt jobbig väntan.

51
36
GL8936:
Köpte min för ca 4 k i vintras. I USA däremot verkar de fortfarande ligga högt i pris.
Hur stora är dina vuxna gilor i längd?
Kul med ungar :)

22
107
PontusW:
Imorgon är äggen 15 veckor! börjar närma sig nu hoppas jag.

Lånat en bild av Mark Seward, vilken känsla det ska vara när man få se detta live!

Om några veckor kanske... :-)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:
Trevlig! Missa inte tillfället när de väl kläcks nu bara.

Är det 5 ägg totalt?

22
107
PontusW:
Hej Anders

Ja det är 5 ägg totalt som är friska, Det var 7 från början, 2 gick åt första veckorna.

Hon la 1 ägg först, sedan dröjde det 4 dagar innnan resten kom. Vad jag har hört brukar det
vara infertila ägg om det tar flera dagar mellan dem.
Men så var inte fallet. som tur är! 

Har fått ägg 4 gånger innan som inte lyckats. Har äntligen hittat en kläckteknik som funkar
för mig.

22
107
PontusW:
Äntligen!! Efter många år av väntande.. :-) 

187
221
Moova:
Grattis!!! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild