Leopardgecko och dvalning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
58
Daffy74:

Har en liten fråga hur många dvalar sina leopardgeckos ?

Gör det stor skillnad på parningen om man dvalar eller inte ?

Har 2 av mina 10 i dvalning dom var dvalade när jag köpte dom och funderar nu på mina resterande 8 leosar.

71
2
Elvis211:

Vad jag har hört så ska det vara positivt att dvala före en parning. Vet inte var jag läste det.

150
14
Hillmans:

Det behövs inte dvalas för att få parning. Det gäller att du läser på när reptilerna har sin parnings sesong. Vet du det och att det inte fungerar, kan du aktivera hanen genom att visa en spegelbild, då han blir medveten om att det finns konkurans. Ta bort spegelbilden efter nån liten stund, ha inte kvar den i terrariet när du känner dig färdig med den.

Vanliga tecken på att hanen är redo för parning brukar vara att svansen går sakta från sida till sida.

Ett tips är att, när dom har parat sig: håll koll på så att hanen inte stressar honan genom att vilja para sig hela tiden. Vill han detta rekomenderar jag att du tar honom till ett annat terrarie. skulle han Stressaa honan kan hon få problem med äggen, även sig själv.

Jag har inte haft bekymmer med parning av leopardgeckos dom sköter det själva om du sätter ihop hona hane, men så länge temperatur, friska djur, konkurans så är detta inget problem.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild