Elaphe radiata

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

97
177
sammemoya:

Drömmen är ju en dag att äga gift, men många år kvar tills dess men träning som träning har jag fallit totalt för snokar, destu sällsyntare destu bättre :) Elaphe är en av favoriterna även fast jag bara har 2 arter för tillfället.

Missade mässan men fick hem ett par (förmodligen) 1.1 Elaphe radiata för några veckor sedan och tänkte väl dela med lite kort på juvelerna :)

100+ mil resa men hemma nu!

Karantänburken

Taskigt kort men såhär ser det permanenta terrariet ut (ska in mera saker bara) ca 60x60x50 om jag minns rätt, större än vad det ser ut iaf! :)

Kastar upp lite kort då och då när jag finner tid och hoppas väl att iaf någon person uppskattar lite kort ;)

97
177
sammemoya:

Lite svårt att fånga dessa raketer på schyssta kort :P

1685
794
fluffis:
Fina ormar!
Kan tänka mig att de är snabba :)
Förresten den här arten kallas numera Coelognathus radiatus. Inte många råttsnokar som finns kvar i Elaphe längre. Är lite snurrigt :) 

Medlem i SHF
25
55
Gylfen:

97
177
sammemoya:

Gänget fick flytta in i terrarium för någon månad sedan, varit för lat att uppdatera bara :P

Borde vara 1.1 så får se om det kan bli avel om något år då dem blir avelsklara :)

97
177
sammemoya:

Inte uppdaterat så mycket här men hoppas någon kan få lite nytta av att läsa lite :) 

Dem fick flytta till nytt större terrarium för någon månad sedan och vid städning igår visade den mindre av dem två sitt fina hotdisplay!

97
177
sammemoya:

Några dagars gammal foto på en av dem, Har ju 1.1 sådles som det och har själv könat! Enda problemet är att jag har glömt bort villken som var hane och vem som var hona! :D Men pysen på kortet ligger just nu i öms i sitt nya dekorerade terrarium fullt med levande blommor och mossa som jag hittade nu när snön har bärjat töa! 

Efter han ömsad klart ska det bli en varsin kyckling till dem båda!

är det någon mera som läser denna tråd som själv har en Strålsnok så känn dig fri att tilläga några kort / Information :) 

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Ett litet tips!
Finns en artikel om strålråttsnoken på svenska av Erik Stenström publicerad i Snoken (Sveriges Herpetologiska Riksförenings tidskrift) nr 1, 1998.

Mvh. Björn

28
57
Anathema218:
Jag sitter på en 1.0 just nu, har tidigare haft en 1.0 också. Har letat efter en hona sedan -08 men inte lyckats hitta någon. Om du får ungar så har du en kund! Älskar de små galningarna till döds. Tveklöst den roligaste orm jag ägt. 

97
177
sammemoya:

Som det redan har skrivits så går dem som sagt under namnet " Coelognathus radiatus " och inte i släktet Elaphe, själv tycker jag att folket inte har något bättre att göra om dagarna än att byta familjer hej o svej (klart att det finns en vetenskaplig anledning men endå) så jag tänker envist forstätta kalla dem för Elaphe, för i mitt hjärta så kommer dem alltid att vara Elaphe! :) 

Honan i öms

Hanen, också i öms 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild