Stenodactylus petrii (dvärg sandgecko)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Kaj:
Hej!
Jag har idag köpt 1.1 stenodactylus petrii till mina grabbar. Men fick inte med så mycket info/fakta, skötselråd. Så jag tänkte bara höra mig för här om det är någon mer som har dessa snygga geckos i sin ägo och kanske har lite mer kunskap/fakta om dem och skötselråd?
och kanske kan dela med sig av det till mig :) 

Tack på för hand!!

417
249
KANDARBA:
Kaj skrev:
Hej!
Jag har idag köpt 1.1 stenodactylus petrii till mina grabbar. Men fick inte med så mycket info/fakta, skötselråd. Så jag tänkte bara höra mig för här om det är någon mer som har dessa snygga geckos i sin ägo och kanske har lite mer kunskap/fakta om dem och skötselråd?
och kanske kan dela med sig av det till mig :) 

Tack på för hand!!

Lever tort och vill ha på dagen 25 -32 grader varmt. Dom vill ha något att gömma sig under dagen. 
exempelvis barkbitar eller annan bosatad 
Sand som bottenmatrial
Mina äter små insekter. Små dubier, mjölmaskar, cuba suggor, 

903
510
Evanjeline:
Jag hade köpt escavator sand. sen när den sanden håller på att torka lägg i småsten, och lite större sten så de inte flyttar sig. Om du silikonar ihop gömställen av skiffer och annan sten kan du få väldigt fin inredning som dessutom är naturlig, och säker. Till mina tropiocolates tripolitanus som ska ha i princip samma skötsel så har jag dessutom mycket varmare än 32 grader. De var alldeles för slöa, och om man kollar var de kommer ifrån (samma med dina små geckos) är där väldigt mycket varmare än så. Jag har upp till 50 grader i mitt terrarium på den varmaste platsen, men det är bara några centimeter. De gillar att ligga där det är 45 grader. Om du kollar i mitt galleri kan du se hur jag gjort mitt ökenterrarium för att ge dem ännu mer plats, med bakgrund de kan ligga på, och en upphöjd plattform av skiffer.

903
510
Evanjeline:

Här är en bild. Finns fler i galleriet. OBS alla stenar är silikonade eller de som ligger på marken sitter fast för sanden torkat tillsammans med dem, och mina gräver ej. Jättefarligt att bara slänga in stenar hursom.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild