Vandrande löv

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
AlexGustavsson skrev:
Mina väljer Salal framför andra sorter! 

Då sliper jag kanske att odla guva i vinter.

85
32
Wahlman:
De föredrar Salal. Vet dom dom kör bland kost till dom. Tycker nog mest att det är dumt att chansa. Som jag skrev förut. Den ena åt ek men den andra svalt hellre. Man får prova sig fram. :) 

18
5
Cloud:
Mina äter ek och sallal med god aptit. Har provat diverse andra löv men inget annat har fallit dem i smaken. Nu är det ju fel säsong men ett tips om man har plats i frysen är att frysa in eklöv i september, det gjorde jag och har så jag klarar vintern utan att köpa sallal så ofta. Konstigt nog så verkar eklöven lika goda efter att ha varit nedfrysta.

18
5
Cloud:
Kul grej: jag köpte ett par vuxna Phyllium siccifolium på mässan i lördags, och jag har redan hunnit samla in ett tiotal ägg som de har lagt. :) De verkar lägga ett till två om dagen. Hoppas på bebisblad om sisådär fyra-fem månader! 

1244
472
leedragon:
Cloud skrev:
Kul grej: jag köpte ett par vuxna Phyllium siccifolium på mässan i lördags, och jag har redan hunnit samla in ett tiotal ägg som de har lagt. :) De verkar lägga ett till två om dagen. Hoppas på bebisblad om sisådär fyra-fem månader! 

hoppas allt går väl. dela gärna dina metoder om de kläcks.

85
32
Wahlman:
Mina tog 7-9 månader på sig att kläckas. Tålamod är nog svaret på att lyckas. ;) 

1244
472
leedragon:
Wahlman skrev:
Mina tog 7-9 månader på sig att kläckas. Tålamod är nog svaret på att lyckas. ;) 

hur många ungar fick du då?

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
En nykläck Phyllium tobeloense "Galea".

18
5
Cloud:
Åh så sött. Fast suddigt. ;) Kommer du måhända sälja nymfer av denna art så småningom? Är intresserad!

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Cloud skrev:
Åh så sött. Fast suddigt. ;) Kommer du måhända sälja nymfer av denna art så småningom? Är intresserad!

Tyvärr var de svåra att fotogrfera då de vägrade sitta still. De Nyckläkta nymferna är väldigt finna med sina svarta kropar och vita lår. Ja jag kommer att sälja några i min webshop om jag kan få dem att växa sg något störe ca 3 cm.
www.arowanazoo.se/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild