Släppa ihop skäggagam?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
2
Pereriksson:
har en fin hane som jag har funderingar på att släppa ihop med en hona. Men har för mig att om honan lägger ägg så ska hon minst vara 1 år och 8 månader typ? Annars tar hon skada av det invändigt. Så min fråga är om jag kan släppa ihop min hade på 13 månader men en hona på 2 år? 

2052
780
psyjoh:
Förstår inte riktigt vad du menar men har du en hane på 13 månader och en hona på 2 år (om jag förstod rätt) så går det bra att släppa ihop dem för parning om du menar det . Antar att de bor var för sig. För mina tog det inte många sekunder innan parningen var igång. Jag gör det dock utanför terrariena när dem har parats. 

23
2
Pereriksson:
psyjoh skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar men har du en hane på 13 månader och en hona på 2 år (om jag förstod rätt) så går det bra att släppa ihop dem för parning om du menar det . Antar att de bor var för sig. För mina tog det inte många sekunder innan parningen var igång. Jag gör det dock utanför terrariena när dem har parats. 

har en hane på 13 månader men vill hitta en hona till han. Men jag vill inte att honan ska ta skada av psrningen om hon är för ung. Ska försöka hitta en fin hona som är 2 år ungefär för jag har hört att dom inte ska vara mycket yngre för att inte ta ska av förlossningen av ägg. Sen om detta stämmer eller ej vet jag inte? Och kan det skilja så mycket på två individer i ålder?:)

2052
780
psyjoh:
1.5 år - 2 år ungefär är bra. Min hona var lite över ett år ungefär första gången och hon klarade det bra. Har hört om andra som varit äldre som haft det mkt jobbigt. Det handlar mkt om hur du tar hand om henne oxå under tiden hon bär på ägg. Men sikta på minst 1.5 år ungefär så hon är ordentligt utvecklad och se till så hon är ordentligt frisk och matad så ska det nog gå bra. 
Men lär känna henne oxå ordentligt så du inte bara köper en hona och sen släpper ihop dem efter nån vecka. Jag hade väntat minst ett halvår så man ser ordentligt att de är friska och krya innan jag hade siktat på en parning. 

23
2
Pereriksson:
Okok låter ju bra detta:). Om jag inte siktar på just parningen då. Skulle väl inte gå och släppa ihop två hanar. Det funkar väl bara med hona+hane. Men då blir de äggläggning? 

2052
780
psyjoh:
2 hanar hade blivit bråk direkt. Ska man ha 2 skäggisar boendes ihop så ska de nog ha gjort det från början när de är väldigt små. Helst 2 honor men svårt att se när de är små och även där kan det bli bråk om rang. 

23
2
Pereriksson:
Va lite som jag misstänkte. Men frågan är ju fri:) då fåre bli en vardera! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild