Myror i terrariet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

412
419
Hadara:

Varning för dåliga bilder. Men jag har en fundering..
Jag har upptäckt små gulaktiga myror i ena terrariet. I terrariet lever även tropiska gråsuggor och kubanska gråsuggor, säkert en och annan rysk kackerlacka med.. Dessa myror verkar dock hålla till på mopaniroten som jag köpt och verkar komma ifrån den roten. Så nu är min fundering.. vad är detta för små myror? Dom är ungefär 2mm långa så väldigt små, därav dom dåliga bilderna.
Kan dom ha funnits som ägg i roten från där dom importerade rötterna ifrån?
Dom verkar äta av döda insektsdelar så det är lugnt för min del, så länge dom inte exploderar i antal. Har sett att det blivit några fler nu senaste dagarna.

någon som vet vilken sort det är? 

412
419
Hadara:

En till bild 

143
154
TerraBygg:
Eftersom jag inte bara har ödlor utan även olika myror i min samlig så kan rekommendera queenant.proboards.com, tyvärr har jag ingen aning om vad detta är för myra men på det forumet finns ganska många duktiga.

412
419
Hadara:

Chris74 skrev:
Eftersom jag inte bara har ödlor utan även olika myror i min samlig så kan rekommendera queenant.proboards.com, tyvärr har jag ingen aning om vad detta är för myra men på det forumet finns ganska många duktiga.

Tack så mycket! Ska försöka ta lite skarpa bilder på dom, får låna macrolins. Är ju kul att det lever lite i terrariumet där, varanen bryr sig nog inte haha, och äter dom upp döda insekter och sånt är det bara en bonus. 

194
165
JoakimLundgren:
Gul tuvmyra.

412
419
Hadara:

JoakimLundgren skrev:
Gul tuvmyra.

stämmer inte överrens med deras levnadssätt. Dessa är framme och klättrar hela tiden.

412
419
Hadara:
Tråden är inte längre aktuell. Förmodligen var det faraomyror så jag tog död på allihopa genom att stoppa in roten de befann sig i, inne i kokhett vatten. Allt dog. 

1
0
Achilleuss:
Hadara skrev:
Tråden är inte längre aktuell. Förmodligen var det faraomyror så jag tog död på allihopa genom att stoppa in roten de befann sig i, inne i kokhett vatten. Allt dog. 

Massmördare :(

93
72
RainbowVess:
Achilleuss skrev:

Visserligen men Faraomyrorna är invasiva, mycket bättre att ta död på dem än att de börjar sprida sig!

305
151
SunshineGeckos:
Achilleuss skrev:

:O
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild