Skäggagam 1 år och 22 cm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

295
270
barkskog:
kosinuss skrev:

Vilken klöver är bäst?

www.thetortoisetable.org.uk/site/plants_19.asp?catID=96

54
9
Sorkstryparen:
Har nu vart mer tålmodig och väntat lite när hon inte sett ut att vilja ha mer och sedan erbjudit mer så nu har hon ätit ca 15 syrsor ála 3ggr per dag! Känns väldigt hemsk att jag vart för snabb på att sluta erbjuda.. :( usch! Så nu ska det matas på! 

Jag undrar dock om den tiden som gått förbi nu är "förlorad" så hon inte han växa mer??

544
425
Gibblo:
Sorkstryparen skrev:
Har nu vart mer tålmodig och väntat lite när hon inte sett ut att vilja ha mer och sedan erbjudit mer så nu har hon ätit ca 15 syrsor ála 3ggr per dag! Känns väldigt hemsk att jag vart för snabb på att sluta erbjuda.. :( usch! Så nu ska det matas på! 

Jag undrar dock om den tiden som gått förbi nu är "förlorad" så hon inte han växa mer??

Jo precis, mer mat, mer tillväxt såklart ;)

Hon kommer att bli en mindre individ ja.

54
9
Sorkstryparen:
Gibblo skrev:

Jo precis, mer mat, mer tillväxt såklart ;)

Hon kommer att bli en mindre individ ja.

Okej synd :/ trodde att hon kunde växa ikapp så att säga.. fast helt klart bäst att hon mår bra.

Har tyckt jag erbjudit bra.. men uppenbarligen inte, hur lång tid det ta för er att utfodra?

544
425
Gibblo:

Sorkstryparen skrev:

Okej synd :/ trodde att hon kunde växa ikapp så att säga.. fast helt klart bäst att hon mår bra.

Har tyckt jag erbjudit bra.. men uppenbarligen inte, hur lång tid det ta för er att utfodra?

Jo hon växer säkert en bit till men med tanke på att hon är 1 år så har hon växt "det mesta" så att säga. Oftast tar det väl för min ödla mellan 3-4 minuter till 15 minuter, men den senaste tiden har han inte velat ha så mycket och äter kanske runt 10 syrsor om dagen.
Så det varierar lite, men överlag har han rätt glupsk aptit, de förra ägarna gav knappt honom någon mat så det är nog därför han vräker i sig.

Han har även börjat ligga i sina hålor och under hans stenar istället för att vara framme så jag tror det är dvalning på gång, har ju börjat minska ljustimmarna redan.

Han har dessutom lagt på sig en hel del så vill han inte ha mer så vill han väl inte ha och då får han vara utan :)

54
9
Sorkstryparen:
Gibblo skrev:

Jo hon växer säkert en bit till men med tanke på att hon är 1 år så har hon växt "det mesta" så att säga. Oftast tar det väl för min ödla mellan 3-4 minuter till 15 minuter, men den senaste tiden har han inte velat ha så mycket och äter kanske runt 10 syrsor om dagen.
Så det varierar lite, men överlag har han rätt glupsk aptit, de förra ägarna gav knappt honom någon mat så det är nog därför han vräker i sig.

Han har även börjat ligga i sina hålor och under hans stenar istället för att vara framme så jag tror det är dvalning på gång, har ju börjat minska ljustimmarna redan.

Han har dessutom lagt på sig en hel del så vill han inte ha mer så vill han väl inte ha och då får han vara utan :)

Jaha ok, får se helt enkelt hur det blir med det.. :). Känns bra att jag kommit underfund med vad som kan vara orsakern. Men samtidigt känns det inte bra att jag erbjudit för lite :(.

Gott med en fingervisning att det kan ta upp till 15min. För innan tog det väll ca 2min innan jag trodde hon var klar. Men nu tar det ca 8-10min. För jag väntar lite och efter en liten stund är hon sugen igen. Så gör jag nu tills hon verkligen inte vill ha mer även efter jag väntat lite.

Tack för alla kloka svar!

54
9
Sorkstryparen:
För att följa upp lite så går det jättebra! Hon äter ca 40st syrsor/dubai per dag nu + sallad och i mellanåt mjölmaskar! Hon ser redan större ut, hon har faktiskt börjat ömsa igen också.. :)!

544
425
Gibblo:
Sorkstryparen skrev:
För att följa upp lite så går det jättebra! Hon äter ca 40st syrsor/dubai per dag nu + sallad och i mellanåt mjölmaskar! Hon ser redan större ut, hon har faktiskt börjat ömsa igen också.. :)!

Låter som framgång i alla fall :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild