Skäggagam 1 år och 22 cm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

1159
626
Temla:
Vad jag fått lära mig så är tomat högst olämpligt att ge till ödlor. Det finns även andra grönsaker/frukter som dom inte ska äta. 
Nu har ju det ingenting med storleken på ödlan att göra.. men kanske värt att nämnas sådär i förbifarten. :) 

54
9
Sorkstryparen:
Temla skrev:
Vad jag fått lära mig så är tomat högst olämpligt att ge till ödlor. Det finns även andra grönsaker/frukter som dom inte ska äta. 
Nu har ju det ingenting med storleken på ödlan att göra.. men kanske värt att nämnas sådär i förbifarten. :) 

Mycket bra info! tack! Har inte hittat ngn sida som nämner sådana saker..

155
39
kosinuss:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=849

54
9
Sorkstryparen:

Oj vilken bra lista! Tack!

1159
626
Temla:
På den listan står tomat, fullkornsbröd, ris och dylikt. Nja... tror nog jag håller mej till min lista. :)

155
39
kosinuss:
pogopogona.com/feeding-bearded-dragons/can-bearded-dragons-eat
Här er en til.
quote=Temla]På den listan står tomat, fullkornsbröd, ris och dylikt. Nja... tror nog jag håller mej till min lista. :)[/quote]
Jag bara linkade den så sorkstryparen har något att läsa på.  En hel jungel av div dietter på nettet. 

54
9
Sorkstryparen:
kosinuss skrev:
pogopogona.com/feeding-bearded-dragons/can-bearded-dragons-eat
Här er en til.
quote=Temla]På den listan står tomat, fullkornsbröd, ris och dylikt. Nja... tror nog jag håller mej till min lista. :)

Jag bara linkade den så sorkstryparen har något att läsa på.  En hel jungel av div dietter på nettet.

[/quote]

Och jag är tacksam :)! Måste vara sämst på att googla när du bara länkar till den ena efter den andra :P.. tack igen!

412
420
Hadara:

Undra hur många grönsaker skäggagamer får se i det vilda... inte många ska jag säga.. En bättre kost till skäggagamer är sånt som landsköldpaddor äter. Grodblad, maskrosblad, olika gräs, olika blommor, klöver och sånt finns att plocka ute. 

gurka och squash och allt sånt finns knappast där dom lever 

544
425
Gibblo:
Hadara skrev:
Undra hur många grönsaker skäggagamer får se i det vilda... inte många ska jag säga.. En bättre kost till skäggagamer är sånt som landsköldpaddor äter. Grodblad, maskrosblad, olika gräs, olika blommor, klöver och sånt finns att plocka ute. 

Kör väldigt mycket maskrosblad samt ros och hibiskusknoppar nu på sommaren, det uppskattas!

155
39
kosinuss:
Hadara skrev:

gurka och squash och allt sånt finns knappast där dom [quote=Hadara]Undra hur många grönsaker skäggagamer får se i det vilda... inte många ska jag säga.. En bättre kost till skäggagamer är sånt som landsköldpaddor äter. Grodblad, maskrosblad, olika gräs, olika blommor, klöver och sånt finns att plocka ute. 

Nu på sommaren plockar man såklart ute. ( 100 gram maskrosblad är 187mg kalcium och 66mg fosfor.)
Vilken klöver är bäst?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild