Kaktusar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

109
14
Tyris:
Hej!
Undrar om man kan ha kaktus i terrariet till leopardgeckos, eller kan de sticka sig?

20
3
Jiggly4puff:
Jag skulle aldrig Satt in en kaktus till något reptil djur, du känner väl själv hur de känns ;)

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Det finns ju även kaktusar utan jättestora taggar ;) Bättre att välja någon av dom modellerna. Men givetvis går det att ha taggiga växter i terrariet, även om jag brukar undvika det :) 

Får jag ge ett tips så brukar aloe-vera växter fungera ypperligt bra i varma relativt torra terrarium, ingen kaktus men påminner om släktet tycker jag. 

114
116
aldabrachelys:
Finns en del tagglösa opuntia kaktusar som funkar.

2966
1648
Hoggaforfan:
Jonas_ skrev:
Det finns ju även kaktusar utan jättestora taggar ;) Bättre att välja någon av dom modellerna. Men givetvis går det att ha taggiga växter i terrariet, även om jag brukar undvika det :) 

Får jag ge ett tips så brukar aloe-vera växter fungera ypperligt bra i varma relativt torra terrarium, ingen kaktus men påminner om släktet tycker jag. 

Båda är succulenter ;-)

Det kanske kommer som en nyhet men reptiler har hårda fjäll och inte hud som vi har ^^
Jag hade aldrig satt in en kaktus med så små taggar så de ser ludna ut, både för min skull och djurets skull. De tror jag kan vara jobbiga men med grova taggar är enda risken om de spettar ögonen vilket, jag kan ha fel, jag inte tror händer.
Det krävs ju även en viss kraft för att kunna bli stucken, något vasst för oss är inte det för 30-40 gram. 

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Hoggaforfan skrev:

Båda är succulenter ;-)

Ja ja detaljer Hogga ;) Haha, men är väl så nära kaktusar man kan komma gissar jag :) Har hört ordet succulenter förr men ska säga att jag inte är så värst insatt i växter som förekommer lite torrare, har hittils hållt mig i regnskogen men dras mer och mer in i torkan :D 

109
14
Tyris:
Jonas_ skrev:

Var hittar man det?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Tyris skrev:

Var hittar man det?

Vad för nåt? Aloe vera eller? Menar du det så finns det hos dom allra flesta blomhandlarna/florister, typ plantagen eller liknande :) Väldigt vanlig så inga problem att hitta, dessutom brukar dom ligga rätt bra i pris, här i området iaf. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild