Fråga om vinkyl till mjölmask

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

159
55
Rille2005:
Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.
När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.
Den höll 11 grader då.
Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.
Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.
Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?
Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.
Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....

230
185
Humi:
Rille2005 skrev:
Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.Den höll 11 grader då.Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....

Dom ska gå relativt snabbt att få ner i grader. Dum fråga, men har du kollat inställningarna? :>

159
55
Rille2005:
Humi skrev:
Rille2005 skrev: Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.Den höll 11 grader då.Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....Dom ska gå relativt snabbt att få ner i grader. Dum fråga, men har du kollat inställningarna? :>

den står inställd på det kallaste :-)

230
185
Humi:
Rille2005 skrev:
Humi skrev: Rille2005 skrev: Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.Den höll 11 grader då.Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....Dom ska gå relativt snabbt att få ner i grader. Dum fråga, men har du kollat inställningarna? :>den står inställd på det kallaste :-)

Är den fortfarande på 20+?

159
55
Rille2005:
Humi skrev:
Rille2005 skrev: Humi skrev: Rille2005 skrev: Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.Den höll 11 grader då.Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....Dom ska gå relativt snabbt att få ner i grader. Dum fråga, men har du kollat inställningarna? :>den står inställd på det kallaste :-)Är den fortfarande på 20+?

ca 20 grader nu när isklampen inte är kall längre...

230
185
Humi:
Rille2005 skrev:
Humi skrev: Rille2005 skrev: Humi skrev: Rille2005 skrev: Har precis köpt en liten vinkyl för 16 flaskor, ca 4 år på nacken.När jag köpte den så hade säljaren den på när jag kom så jag kunde se att den fungerar.Den höll 11 grader då.Har nu haft den inkopplad hemma i ca 7tim men fortfarande visar den ca 20-21 grader. I rummet den står i har jag ca 28 grader.Dvs temperaturen har rört sig upp o ner mellan 20-21 grader i kylen.Kan det ta flera dygn innan tempen kommer ner till 11 grader i en vinkyl kanske?Tanken är att i kylen skall finnas och finns även just nu mjölmask i med att de håller/lever längre i lägre temp.Och i rummet har jag många ödlor, dvs det blir betydligt varmare i detta rummet.... håller ca 28 grader....Dom ska gå relativt snabbt att få ner i grader. Dum fråga, men har du kollat inställningarna? :>den står inställd på det kallaste :-)Är den fortfarande på 20+?ca 20 grader nu när isklampen inte är kall längre...

Låter som att den är deffekt, om det inte är någon myskoinställning på den. Kontakta säljaren och fråga.

205
203
Micke_E:
Jag var i Turkiet på semester när kylen på hotellrummet slutade fungera.  Vaktmästaren ställde den uppochner och instruerade oss att vända och prova om en stund.  Han gick med orden "turkish shit,what can I do "

Du får väl testa ;)

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:
Ring säljaren & fråga :) Enklare än så blir det knappast! 

235
155
Brokensynapse:
Sitter de inte säkringar i såna där saker? Nån form av kretskort borde finnas så de e väl bara ta en titt och se om nån grej har brunnit. Har du testat googla modellen för att se om det kanske är nåt som förekommer ofta och kanske är lätt att fixa? Eller kör en norsk reset (koppla ur och koppla in) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild