För varmt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

33
4
Marcuslb:
Är 38 grader på den svala delen i ett terrarium till skäggagam för varmt? Står på skötselrådet 25-27 grader
tacksam för snabbt svar ?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Ja :) Du har ju över 10grader varmare än rekommenderad temp. 

33
4
Marcuslb:
oj förlåt menade 28 grader inte 38 :)

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Marcuslb skrev:
oj förlåt menade 28 grader inte 38 :)

Ja det var skillnad det :D Njae då ligger du väl rätt bra, jag personligen hade valt att sänka kallaste punkten till 23-25 grader & ha varmare (Riktigt varmt) på den varma sidan istället, men det är jag ;) Av min erfarenhet ligger många reptiler på "kalla sidan" långa perioder, så dom behöver kunna kyla sig också och ständigt för hög temp är givetvis inte bra för djuret. 

33
4
Marcuslb:
vad tycker du att den varma delen ska ligga på?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Eller på solplatsen menar jag rättare sagt :) Där hade jag haft det riktigt ljust & varmt då skäggagamer älskar att sola! Strax över 40grader har jag haft på solplatsen, men observera då att mina "kalla sidor" går lägre än 25 grader och djuren kan välja, jag mäter alltid temperaturen i mina burkar på 6-8 st ställen, jag gillar att ha stor variation i temp, växelvarma djur gillar & kräver nästan det för att trivas ultimat :) Hoppas det löser sig & att du fick nåt tips!

33
4
Marcuslb:
Jonas_ skrev:
Eller på solplatsen menar jag rättare sagt :) Där hade jag haft det riktigt ljust & varmt då skäggagamer älskar att sola! Strax över 40grader har jag haft på solplatsen, men observera då att mina "kalla sidor" går lägre än 25 grader och djuren kan välja, jag mäter alltid temperaturen i mina burkar på 6-8 st ställen, jag gillar att ha stor variation i temp, växelvarma djur gillar & kräver nästan det för att trivas ultimat :) Hoppas det löser sig & att du fick nåt tips!

tack så jätte mycket, bra tips på att få ner tempraturem på den kalla sidan men inte den varma?

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Mycket enklare i stora terrarium, men mer ventilation på kalla sidan än på varma? 

33
4
Marcuslb:
har ett i glas så blir lite svårt...

230
185
Humi:
Marcuslb skrev:
har ett i glas så blir lite svårt...

www.youtube.com/watch?v=C5hy6SjajQY

Där kan du se hur man gör hål i glas :>
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild