Insekter tillsammans med ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

27
6
Mallme:
Hej! Jag har gått i funderingar på om det är möjligt att eventuellt ha någon/några större ofarliga insekter tillsammans med min phelsuma Grandis. Har ett stort 90x60x60 terrarie. Funderade på om man kanske kan släppa in några väsande kackelackor eller vandrande pinnar där. Såpass stora att Grandisen ändå inte äter dem. Har redan en kultur med gråsuggor och tänkte skaffa en kultur med hoppstjärtar också men de ser man ju inte till. Det hade varit häftigt att ha något mer att titta på i min vackra regnskog men det är kanske inte möjligt. Någon som testat? 

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Jättetusenfotingar (Archispirostreptus gigas) ska funka med ögonfransgeckos (Correlophus ciliatus). Jag tror att vandrande pinar är bäst om du ska ha växter i terrariet.
bsteel-amixedspeciesexperience.blogspot.se/2010/02/thousand-plus-four.html

2052
780
psyjoh:
G. Portenthosa borde gå bra att ha. Då äter väl grandisen upp eventuella nymfer oxå. Bara du har tillräckligt stort terrarie så den inte stressas av dem stora så...

27
6
Mallme:
Tack! Kanske vandrande blad?  

356
177
krypet:
Vandrande blad är fina tycker jag, men de är också rätt svåra. Det gäller att hitta precis rätt förhållande mellan ventilation och luftfuktighet. Jag tror det är större chans att lyckas med något annat.

27
6
Mallme:
Det får nog bli g.portenthosa! Passar också med tanke på att båda är från Madagaskar. 

27
6
Mallme:
Sambon sa nej =(

2052
780
psyjoh:
Nej till kackerlackor? 

27
6
Mallme:
Hon vill inte ha kackelackor i vardagsrummet.  

2052
780
psyjoh:
Hehehe tur hon inte har mitt vardagsrum då ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild