Vad är det bästa köpet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Många av er köper ju terrariedjur på mässor osv, och det hade varit kul att få veta vilket som är det bästa köpet ni någonsin gjort, och just varför det var så bra.
Själv skulle jag nog säga att mitt bästa köp var ett par axolotler jag köpte för många år sen. Har inte kvar dom längre, men hade dom väldigt länge, och tyckte mycket om dom.

1685
794
fluffis:
Mitt bästa köp var såklart min första orm då jag blev ormbiten :p

273
3
117:
Brukar inte vara på mässor, men det bästa jag har köpt på mässa var min första orm, då blev man som gladast över att ha tagit det första steget i retilhobbyn =)

5
0
Micke_Chai:
Även jag tycker att mitt bästa köp var min första orm, men det är det enda djurköpet som jag hittills har gjort också. Det kändes så otroligt kul att efter månader av slit med burkbygget kunna fylla den med lite liv, förutom när jag själv kröp in då, vill säga :)
Dock siktar jag på att varje köp ska vara likabra, för alla mina djur betyder likamycket för mig. :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Låter som en riktigt bra inställning Micke_Chai! :)

366
157
Linus:
Oj, en otroligt svår fråga.. Men jag måste nog  säga att den bästa känslan man kan ha när man går ifrån en mässa är när man har haft med sig en viss summa pengar för att lägga på något djur, men inte har bestämt sig för vad det ska bli för något!
Så var det för mig när jag skaffade min djungelrupyton. Jag fick 1000 kronor i "presentkort" på mässan av min flickvän (då hon visste att jag hade ett tomt terrarium som jag ville stoppa in något skojigt i). Jag velade fram och tillbaka väldigt mycket mellan Lampropeltis triangulum sinaloae (sinaloamjölksnok), Boa constrictor imperator (en underart av kungsboa), och då Morelia spilota cheynei (djungelrutpyton). Till slut  blev det en liten djungelrutpyton som fick följa med hem, och den känslan över att på sätt och vis ha blivit överraskad av vad man fick med sig hem måste nog vara den bästa känslan - och därför fick Castor bli mitt "bästa köp" :)

4
0
Oedema:

Det bästa djurköpet som jag gjort var mitt första husdjur som var en grekisk landskölpadda. Har haft glädje av den sköldpaddan i många år, plus att det startade hela mitt reptilintresse. Dessutom visade det sig vara en otroligt vacker sköldpadda med fantastisk personlighet :)

205
26
Strunten:

Mitt bästa köp var min leguan! :) Jag har hattat runt och hoppat mellan massa arter hit och dit och aldrig fastnat för något, men alltid känt ett stort sug efter leguan och så fick det bli, bodde med en leguan i Oslo för några år sedan och det var där jag fattade att en sån ska jag äga i mitt liv. Har även fått upp ögonen för andra arter mer tropisktlevande alltså, öken  i all ära, men eftersom jag tycker om att pyssla med terrarium så finns det så mkt mer att göra :) Så nästa inköp blir antagligen en kameleont men det dröjer, för just nu vill jag ägna all min tid till Bosse :) Sry för ett långt inlägg på frågan men var bara tvungen ;)

Medlem i GHF
3136
1743
EmanuelKarl:
Min h.membranacea som drog mig in i leddjurshobbyn.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild