Näringsrika skäggisterrarieväxter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

50
7
maddiedotse:
Hej! Fick igår hem en fantastiskt fin (ca9mån) leatherbacktjej som installerat sig helt utan problem. Redan direkt efter resan åt hon kopiösa mängder mat. Problemet är bara att hon även "attackerar" plastväxterna som jag fick ta ut.
skulle vara kul att höra hur ni gör med växter. Jag har inte lyckats när jag försökte förut så om du har tips på bra växter för skäggisterrarie som överlever och hon kan äta och så vore det guld.
M

2052
780
psyjoh:
Att de provsmakar palstväxter är inget ovanligt när de flyttar in i nytt terrarie. Det slutar dem med när de flrstår att det inte går att äta. Nån gång har jag ställt in någon kruksallad, eller framförallt kruka med basilika då de gillar det lite varmare ( men låt den ändå stå på den svala sidan ).

544
425
Gibblo:

Har 4 små ananasplantor i terrariet, han smakade på dem första gången jag planterade dem och sen dess har han inte brytt sig om dem.

Din skäggis märker nog snabbt att det inte var något gott, de är väldigt intelligenta för att vara ödlor f.ö :)

146
85
Lovet:
Jag hade sköldpaddstuva hos min. Funkade asbra tills den dog, hade nog den dock för nära varma sidan. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild