Förstoppning eller inte?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

58
16
deLioncourt:

Jag har inte koll på exakt datum, men min leopardgecko har inte bajsat på drygt en vecka. Hon äter med god aptit, hon är lika pigg och aktiv som vanligt, hennes mage är inte hård och jag tycker inte heller den ser svullen ut. Kan det verkligen vara förstoppning? Hon verkar nyligen ha ömsat, kan det ha med saken att göra?

Temperaturen är som den ska, hon har undervärme osv. Hon går på grovkornig sand eftersom jag har hört att det är bättre än finkornig. Ska köpa paraffinolja nu, kan man ge genom att droppa på nosen? Vill inte gärna tvångsmata. Juste, jag har grävt igenom hela terrariet på jakt på bajs, så jag kan inte ha missat det heller.

58
16
deLioncourt:
Fortfarande ingenting trots bad och paraffinolja. Är riktigt orolig och ledsen.

1159
626
Temla:
Tycker inte du behöver vara jätteorolig bara efter en vecka. Avvakta lite och låt henne vara ifred. Ge henne inte mer mat så länge så du inte riskerar att göra det hela värre - OM den nu skulle vara förstoppad. Fuktgrotta och färskt vatten viktigt. 

58
16
deLioncourt:
Tack, Temla. :) Ikväll har jag sett henne i "bajsgrottan", den som hon alltid använder som toalett. Vågar dock inte titta av rädsla för att störa henne. Väntar till imorgon bitti när hon har lagt sig.

150
90
HameFall:

Jag hade en skäggagam som gick tre veckor en gång, skötte det oftast en gång i veckan..
Men just den gången gick det tre, sen släppte det :)

2052
780
psyjoh:
Det är olika med mina men nu när de flesta närmar sig 2 år (skäggagamer) så blir det sällan mer än 1-2ggr/vecka. Ibland en gång i månaden. Däremot med min Leo gecko så bajsar alltid inom ett dygn feån att han ätit. Har aldrig varit problem med honom hur stora byten han än tagit. 

58
16
deLioncourt:
Där satt den. ;) Konstigt nog innehöll det ingen sand, så jag har ingen aning om varför hon väntade så länge.

1159
626
Temla:
Skönt! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild