Grinig kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
1
moniiiz:
Tja 
Min kp har fått vara "ifred" en längre tid då han matvägrade men nu kommit igång igen. Till saken hör att han blivit jävligt sur när man ska hantera honom. Hugger och ja ni fattar han hänger fast i en. Varför har han ändrat sitt beteende så mycket? 

239
197
Danpss:
Det låter som en frisk kp. Låt honom vara i sitt terrarium och låt bli att hantera honom :)

51
36
GL8936:
Om du syftar på att han är sådan i terrariet så är det just för att han fått vara ifred ett tag.
Matresponsen kan öka av det då han förväntar sig mat då du kommer in med händerna i terrariet.

30
1
moniiiz:
ja men ibland måste man ju hantera.. jag vill gärna kolla efter öms att allt är okej även fast det är helt så vill ja kolla ögonen sen vill jag ju klämma lite på honom så det inte skulle vara nått konstigt nån gång ibland... Men hur ska jag göra nu då? Låta han vara grinig och få mig ett nyp varje gång jag ska ta upp honom eller när jag fixar där inne... Blir han mindre grinig om jag hanterar honom mer? Vill verkligen att han ska ha det så naturlligt som möjligt och jag har inte skaffat en orm för att sitta o kolla på tv med. Men alla hugg börjar bli trööökigt....

230
185
Humi:
Under tiden jag har haft ormar så har jag aldrig "behövt" hanterat dom mer än när dom ska ner i en matlåda eller flyttas till låda vid städning. Så ser inte direkt ditt problem om du nu vill att han ska ha det så naturligt som möjligt. 

Men för att svara på din fråga: Han kommer troligtvis bli lugnare om du hanterar honom mer.

187
221
Moova:

Vill du slippa bli biten när du plockar och städar osv i terrariet så köp en plastlåda och ställ över honom när du ska in med händerna. :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild