Crested

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
ElinHolger:
Jag är verkligen nybörjare när det kommer till ödlor och har nu fått karlns tillstånd att skaffa en ödla! 
Jag har suttit klistrad på nätet och läst allt jag kan om mat, terrarium, skötsel osv.
Jag tänkte skaffa ett exo terra i måtten 45x45x60 och använda kokosfiber som botten. Det kommer att bli mycket växter och gömställen och jag funderar på att skaffa cgds matstation då jag läste att de gärna vill äta på lite höjd. 
Men det jag funderar över är om man behöver ha en fuktbox/låda till en Crested? För jag är lite inne på att skaffa en grotta från exo terra och ha i lite mossa som den kan klättra in i. Är detta onödigt? Självklart kommer jag att spraya dagligen, men jag tänkte om man ska ha en fuktlåda också? 

10
1
alayawolfmoon:
ElinHolger skrev:
Jag är verkligen nybörjare när det kommer till ödlor och har nu fått karlns tillstånd att skaffa en ödla! 
Jag har suttit klistrad på nätet och läst allt jag kan om mat, terrarium, skötsel osv.
Jag tänkte skaffa ett exo terra i måtten 45x45x60 och använda kokosfiber som botten. Det kommer att bli mycket växter och gömställen och jag funderar på att skaffa cgds matstation då jag läste att de gärna vill äta på lite höjd. 
Men det jag funderar över är om man behöver ha en fuktbox/låda till en Crested? För jag är lite inne på att skaffa en grotta från exo terra och ha i lite mossa som den kan klättra in i. Är detta onödigt? Självklart kommer jag att spraya dagligen, men jag tänkte om man ska ha en fuktlåda också? 

Jag skulle säga 45x45x90 på just höjden.. min ögonfransgecko är mestadels uppe bland växterna.. väldigt väldigt sällan han är på marken.. cgd är något dom måste ha.. fuktlåda är väl inte ett måste tror det mest är onödigt faktiskt.. du kan ju vänta och se hur han ömsar innan du bestämmer dig.. har aldrig haft några problem med min.. 

2
0
ElinHolger: