Crested Gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

67
2
jens:

hej

jag köpte en liten hona under halv året och en hane som är 3 år gammal dom bodde ihop när ja köpte dom 

så ja undrar borde ja sära på dom?

dom verkar trivas med varandra och hanen verkar inte spc parnings sugen vad ja har märkt

126
64
Mikachu:

Om de går bra ihop så är det nog ingen fara eller så, men jag skulle nog sära på dom iallafall.. När honan blir könsmogen så kommer hanen nog att vilja para henne och då kommer hon antagligen att vara för liten i kroppen och i utvecklingen för att kunna utveckla och lägga ägg säkert :/ Äggen kan då fastna eller ge henne skador och ev brister, äggen tar mycket energi och hon bör vara minst 35 - 40gram för att man ska vara helt säker på att hon inte blir för dålig under och efter äggläggnings säsongen.

Så jag rekomenderar att sära på dom, de kan säkert gå ihop när honan är äldre och inte riskerar att bli dålig av att eventuellt bli parad och få ägg :)

67
2
jens:

aha okey tack för svar

ja har skaffat mig en petbox nu som honan ska få flytta till efter helgen :)

lila tjejen är så small så känns som att de är lika bra att flytta henne till nå mindre så hon kanske hittar maten lättare 

126
64
Mikachu:

Låter bra tänkt Jens! Hoppas att hon växer på sig fort så att de kan bo tillsammans snart :)

67
2
jens:

ja hon verkar trivas bra i sitt nya hus pigg och nyfiken dock ser ja aldrig när hon äter :S

men finns de nå tips på hur ja kan lära dom att äta dubia bäbisar för har en mindre uppföning av dom nu.

ödlorna tittar bara lite konstigt på dom och typ går där ifrån eller står still bara :p

fan omöliga

151
77
Firemon:

testa å pudra dina dubia i CGD då "luktar" dom mat funkade med mina ;)

1
0
Kaktus:

Hejhej!

Jag skaffade en crested gecko i måndags som är ca 10cm (med svansen).

Jag undrar om en kork från coca cola flaska skulle vara bra som "matlåda". För annars har jag större men den verkar inte gilla det.

Tack för svar i förhand!

67
2
jens:

Kaktus: cola korken kanske är lite vass men vad vet ja :p

ta bara bort dom vassa kanterna så ska de nog inte vara någon fara, mina är så jävla klumpiga så skulle inte vilja ha nå som dom kan riva sig på i terrariet

67
2
jens:

min hane har typ skit stora "kulor" som en tum nagel typ

är de normalt? o_0

12
0
CRAB:

Hej!

Min bror bestämde sig för att överraska mig med en till ögonfransgecko, och jag har bara en liten fundering... Jag har redan en annan, men den är fortfarande så pass ung att könet är oidentifierbart. Min fråga är, den ödlan jag fick nu är fullvuxen och stor, kan man ha en stor, vuxen ödla tillsammans med en ung, liten? Eller kan det bli bråk då?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild