Ja, kanske ska ta och uppdatera lite då på hur rummet blivit nu där det är så gott som klart, fattas bara några blommor i fönstret, en matta på golvet och tavlor på väggarna sen är det klart med det jag har nu iaf =)
Kan börja med att visa bilder på dom nya ormarna jag köpte på mässan i Lidköping i lördags =)
Rosenboa, hona, Greta heter hon =)
Kenyansk sandboa, hane, Kenneth fick han heta =)
Majsorm, snow hona, Märta heter hon =)
Majsorm, Amel hane, Lennarth fick han heta =)
Det va dom nya djuren jag fick med mig, och kan även säga att just dom här har fått flytta in i djurrummet, men framöver ska jag försöka ha dom i karantän ett tag först i ett annat rum är tanken, men då vi haft kaos i lägenheten och fullt upp så fick just dom här flytta in direkt =)
Men här kommer 3 bilder på hur själva rummet blev =)
Tagen från dörren, längst bort bor min djungelrutis, i mitten min mindre KP hane, bredvid han mitt större KP par och ovanpå dom min afrikanska hussnoks hane =)
Tagen från fönstret, där ser man verktygstavlan där jag har krokar, pinsetter, tänger och annat =)
I hyllan har jag små terrarium och plastlådor, beskriver mer lite längre ner ;)
Och vid datorn trivas man bra kan jag säga med djuren runt mig ;) hehe
Närmare bild på hyllan, i den har/kommer jag ha mindre terrarium och plastlådor där typ juveniler, ormar som inte blir så stora som tex min trynsnokshane och sandboa hanen, även djur som jag kanske vill ha lite extra koll på med tex matning kommer jag, om dom får plats, ha i hyllan =)
Kan beskriva lite vad som är vad i hyllan då =)
På golvet i det svarta lådan har jag grenar och korkbark och sånt, ovanpå det i den svarta lådan har jag Al-spån som jag har i dom mindre terrarierna/lådorna =)
Ovanpå det, i plast lådorna, har jag mina majsormar , hyllan ovanför har jag, i exo terrat, min trynsnoks hane och i plastlådan sandboa hanen =)
Och ängst upp har jag, till höger, min trynsnoks hona och till vänster min rosenboa hona =)
Det va alla bilder jag hade för den här gången =)
Kan även säga, fast det är ganska uppenbart, att ormarna som bor i plastlådor kommer självklart inte bo i det hela tiden, är bara ni till en början tills dom vuxit till sig sen kommer dom få flytta in i terrarium =) förutom sandboan som troligtvis kommer få bo i låda hela tiden, fast i en större när han vuxit till sig =)
Men tills vi hörs nsta gång, hare gött! =)