Yemen, hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

127
7
rencore:
Har du någon bild på hur ditt ser ut? :P

347
220
Newton:
Kan ordna bild imorgon. Det är släckt här nu så blir svårt att se ;)

127
7
rencore:
det förstår jag att det va :)  ja men gärna så man får lite inspiration 

347
220
Newton:

Stora panterburken :)

127
7
rencore:
Ja köppte en gullranka och en annan ja kommer inte ihåg va den hette haha. Men ja undrar hur man plantera om, sköljer elr tar bort all gammal jord och lägger i den nya jorden som är ekologisk då? 

544
425
Gibblo:
Gullranka växer ju fint visserligen, men är den inte giftig..?

127
7
rencore:
har frågat runt en hel del och många har gullranka. 

127
7
rencore:
hur har ni det pöå botten ? dessa kemelionet är vädigt sällan på marken har jag läst, jag har bara lagt tidningspapper på marken nu, men hur får jag till det bra på botten, jag kan inte bara placera ut en massa krukor ^^

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
rencore skrev:
har frågat runt en hel del och många har gullranka. 

Gullrankan är ju som sagt giftig och i de flesta fallen fungerar det antagligen utmärkt, MEN det förekommer en del vegetabilier i kameleontens föda (speciellt Jemenkameleonten) varför jag personligen aldrig velat riskera att hålla dem med giftiga växter (oavsett potensen i dess gifter) 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
rencore skrev:
hur har ni det pöå botten ? dessa kemelionet är vädigt sällan på marken har jag läst, jag har bara lagt tidningspapper på marken nu, men hur får jag till det bra på botten, jag kan inte bara placera ut en massa krukor ^^

Eftersom att det är en unge du ska hålla så är det extra viktigt med rätt luftfuktighet för att den inte ska bli dehydrerad! Det kan vara klurigt nog att undvika detta hos vuxna individer men hos juveniler är det självklart ännu viktigare med en bra luftfuktighet! Personligen brukar jag använda mig av kokosmull eller terrariebark, kokosmullen skulle jag rekomendera till en juvenil då det kan hålla mer vatten! Jemenkameleonter är faltiskt ganska aktiva och är duktiga på att utnyttja hela terrariet om de känner sig trygga, och man kan ibland se dom på marken när de rör sig i terrariet! Ett placera terracotta- krukor på botten om man inte kan ha tillräckligt djupt bottensubstrat för växter fungerar utmärkt och är något som jag brukar kunna använda mig av ibland! Dock så tycker jag att det ser lite snyggare ut att plantera direkt i substratet! Vilka mått är det på exoterrat du ska använda till en början? Vilket kän är det på kameleonten? Om det är en hona behöver du ha åtmindstonde en låda med kokosmull där hon kan lägga ägg när hon blir könsmogen, annars drabbas de lätt av värpnöd!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild